Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221416 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Krokmark  
#396075 1, 5 år.
Mja, de expanderar så där är en del nytt folk men det är svårt att hitta bra elektriker till lastbilar.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

magnus samuelsson  
#396080 Jobbat som lastbilsmekaniker i 14 år
Och har ett eget företag vid sidan om där håller jag på med jordbruk tjänster och skogsbruk
Är anställd som grävmaskinist nu sitter i en cat 320 e.
Så det är fullt upp [emoji4]

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mrvimek  
#396101 Är uppväxt sen födde me maskiner och jobba som maskinförare och tar hand om familjens skog på 40 ha men önskan att ha mera :)

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Vardon  
#396122 Mrvimek: även när du all skog på jorden kommer du vilja ha mera :-)

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Power Major  
#396135 Siktröjning längs Bohusbanan. Denna veckan nattjobb mellan Svenshögen och Stenungsund. Lunnat fram helstam strax söder om Svenshögen, och kapat i 6-8m längder för bortforsling på lastbil.
Gräsröjer annars runt bommar och stolpar vid vägövergångar.
Ska hålla på 3-6 veckor. Stanna gärna och prata några minuter när ni passerar kära forumister. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Untha  
#396220 Jobbar till vardags som sjuksköterska på en akutmottagning i södra delarna av landet. Har varit där i ca 2år,och känner att det snart är läge att lämna stället. Inte för att jag inte gillar det utan för att landstinget har en katastrofalt dålig personalpolitik.
Tur för mig att det knappast är brist på jobb.

Drömmer om att kunna jobba lite i egen skog på helgerna, men tillsvidare får jag nöja ned mig att hjälpa svärfar med lite röjning i hans egna lilla skog.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

grimm  
#396241 Som logistiker på ett av våra större skogsföretag :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

torsten83  
#400571 Kör 33tons grävmaskin på en rivningsfirma.
Ska ev ta över en 21 m höjdrivare när en kollega går i pension.

Här e några bilder från när ja var uppe på jga sågverk i linneryd å rev deras vattensilo till sprinklersystemet.
De skulle bygga ut någon sorteringslinje för reglar


Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

ohc917  
#442300 Har jobbat som köksmontör nu i två år men tröttnat på företaget så nu fäller jag träd i väntan på att jag hittar något nytt eller får så mycket fällningar att jag kan leva på det

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Husqvarna_1994  
#446636 Jobber i barnehage/dagis :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Amundrr  
#446650 Jobber i barnehage og studerer deltid til Barnehagelærer.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446721 Mer motorsågar på dagis!

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Delsbo  
#450568 Jobbat med process och produktionsteknik för framställning av optiska fibrer och fiberband för telecom mellan 1984-2003 och 2003- och även nu med fiber men för sensorer, medicin, harsh enviroment och hög effekt laser överföring typ svetsning e.t.c.
Från 2012 jobbar jag 4 dagar i veckan med ovanstående och gör allt för att minska detta till 3 dagar i veckan för att få mer tid i skogen och till jordbruket...

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Daniel_hj  
#450774
jobbar som bergborrare

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#452810 Gjorde min sista dag idag som anställd på Electrolux i Mariestad. Sista kylskåpet gick ut till lager i tisdags o fabriken är nu tom på material men alla maskiner står kvar.
Ett nystartat företag har köpt lokalerna med inventarier o ska fortsätta tillverka torkskåp o lite annat samt att dom har en del nya grejer på gång.
Vi var 230 anställda nu på slutet, av dom fick 60 jobb i det nya företaget, ytterligare 60 får jobb på Elux lager som ligger granne med fabriken o ska vara kvar. Ett 30tal får pension så runt 80 pers blir arbetslösa.
Inte så farligt med tanke på att det som mest vart 1500 anställda o det gjordes över 500 000 skåp/år.

Jag börjar i det nystartade företaget på tisdag o är nog en av få som kommer ha liknande arbetsuppgifter som tidigare.
Bygga prototyper o prover samt mekanisk provning/mätning.
Skönt att ha jobb men ändå lite vemodigt, har ju jobbat där i 31 år.

Magnus M

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).