ons 03 aug 2016, 12:57#401844
Håller med föregående. Som jag ser det kommer de eventuella problemen med mackbränslet och du lämnar sågen ståendes över vintern med det bränslet i. Att köra fem tankar på mackbränsle och sedan köra den sjätte med alkylat innebär ingen skada, mer än att mackbränsle luktar hemskt när man vant sig med alkylat.
Avlagringarna (om de ens existerar, jag är lite tveksam) kommer när sågen står oanvänd med fel bränsle och inte när man kör färskt bränsle genom sågen.
Tänk om dessa avlagringar var ett problem, hur skulle det se ut? Har aldrig hört talas om att t ex Mazda eller Toyota får avlagringar i bränslesystemet av att stå oanvända hos bilhandlaren.
Jag använder alkylaten enbart av doftskäl. Och sedan är det en fördel att den är lagringsstabil!
Visst händer det att jag kör några tankar på mackbränsle för att dagen efter fortsätta med alkylat och det fungerar.