ATV och UTV i skogen

arctic cat mudpro

40 inlägg 22516 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: arctic cat mudpro

axwell  
#395076
anersimyra skrev:Att tanka en bensinhjuling är aldrig kul.. :sad:


mrvimek skrev:Va då att tanka en fyrhjuling är inge kul ?


Fattar inte hur dom slösar bort energin i bensindropparna, en dieseldriven minitraktor med halva effekten och en fjärdedel av förbrukningen/timme drar 4 ggr så tunga lass.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

anersimyra  
Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

anersimyra  
#395326
anersimyra skrev:https://video-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t42.3356-2/13420255_1151033604949527_1943915652_n.mp4/video-1465406535.mp4?vabr=1259105&oh=97ee1709f65a6cb451a0d87e59cb8a3a&oe=5759B13C&dl=1
. Spångbyggnation Nackareservatet.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

traktorz  
#395340 Såg ut att gå så förvånansvärt lätt över alla hinder, trots släpet med sin otymplig last. Brukar ju se lätt ut förstås, för de som kan sin sak!

Som tur var inga höga stubbar som kan ta i, ej heller myrmarker, vilka är de hinder vi själva normalt brukar brottas med.

Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395343 Gillade filmen! Snygg körning syns du är proffs på det. :smile:
(Kedjor enbart bak, någon fördel utöver slippa jobbet ned att sätta på fram?)

Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

anersimyra  
#395346 Jag orkade helt enkelt inte sätta på kedjorna fram. Det var ett par år sedan jag hade dem på sist och hade besvär med att skilja på vilka som skulle sitta fram respektive bak. Att få på dem bak tog TVÅ TIMMAR... :surp: och det blev inte ens bra. Men är det inte isigt underlag räcker det gott med kedjor endast på bakhjulen.

Avatar Fallback

Re: arctic cat mudpro

Hema  
#395359 Snyggt kört och om du skulle surra fast kranen, så att den inte kan vicka/gunga i sidled under transport, så blir det nog mindre belastning på vridhuset.

Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395360
anersimyra skrev:hade besvär med att skilja på vilka som skulle sitta fram respektive bak.


Ha ha det känner jag igen! Har satt upp krokar med märkning nu, BAK och FRAM :smile:

Avatar Fallback

Re: Sv: arctic cat mudpro

Blivande snickare  
#395448
anersimyra skrev:Jag orkade helt enkelt inte sätta på kedjorna fram. Det var ett par år sedan jag hade dem på sist och hade besvär med att skilja på vilka som skulle sitta fram respektive bak. Att få på dem bak tog TVÅ TIMMAR... :surp: och det blev inte ens bra. Men är det inte isigt underlag räcker det gott med kedjor endast på bakhjulen.

Vad var det som gjorde att det tog så länge?

Användarvisningsbild

Re: arctic cat mudpro

anersimyra  
#395459 Säg det..det jävlades helt enkelt.. :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar