Vore trevligt om ni kunde ösa på med lite tankar/fakta kring detta, jag söker inspiration inför framtida utveckling av min 430. =)
Volvo BM T430 -73. Bilke S3 -12.
Stihl MS 201 -13, Partner R523 -74.
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Kan det vara som brassel - Skogsdrag till Belarus 820 ?
fretchi skrev:Enkelverkande trepunktslyft kan ju bli lite lattjo, om du får negativt kultryck, kan jag tänka mig...
Ger en extra hög markfrigång då den inte bygger ner någonting under traktor kroppen.
Pe_Er_79 skrev:fretchi skrev:Enkelverkande trepunktslyft kan ju bli lite lattjo, om du får negativt kultryck, kan jag tänka mig...
Du tänker dig att vagnen är baktung och lyfter lyftarmarna?
Göt skrev:Ferguson hade ju något special förut då man kunde ha tyngdöverföring ifrån vagnen. Vagnen satt fast i hitcen men var även kopplad till trepunkten via en särskild ställning.
Att sätta vagnen direkt i trepunkten blir nog inte bra då du lyfter framändan på traktorn och mister styrning. Beroende naturligtvis hur tung traktor du har
molnia skrev:de annonser du har läst är inte lätt att veta vad de menade, kan de ha varit ett Y-drag? men den är ju låst till vagnen, storlek och tillverkare och inte traktorn så den är väl inte så mkt och skryta med när traktorn ska säljas..väl?
Pe_Er_79 skrev:Göt skrev:Ferguson hade ju något special förut då man kunde ha tyngdöverföring ifrån vagnen. Vagnen satt fast i hitcen men var även kopplad till trepunkten via en särskild ställning.
Att sätta vagnen direkt i trepunkten blir nog inte bra då du lyfter framändan på traktorn och mister styrning. Beroende naturligtvis hur tung traktor du har
Du tänker att om vagnen kopplas mot trepunktslyften, så hamnar den så långt bak att traktorn blir baktung och lättar fram?
Har ett speciellt skogs drag som ölmstad importera från Irland så det är 50cm under draget tyvärr så är det jätte lång leveranstid på draget ca 3 månader.