Motorsåg och handhållet

Partner såg...

11 inlägg 6134 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394467 Trodde mig veta vad detta var först, men nu är jag lite påläst och mer osäker.
48mm kolv..



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Partner såg...

SawTroll  
#394480 Den ser egentlig ut som en helt svart variant av F65A, men kjedebremsen ser ut til å være dra en senere modell (550 eller 650?).
Senast redigerad av SawTroll ons 01 jun 2016, 11:26, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394484 Start och toppkåpa är i svart plast, Inte målat.
Förutom startkåpa och cylindervolym ser det ut som Norlett 1633.
Jag vet inte hur Partner 1632 såg ut, så kanske det är den. Partner 1633 var identisk med Norlett 1633. De var dock 55cc inte 65 som denna är.
Ruggigt högt serienummer... I klass Med A55 och S55 etc fast denna har D2 stämplat horisontalt överst.

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner såg...

SawTroll  
#394524
Mange skrev:Start och toppkåpa är i svart plast, Inte målat.
Förutom startkåpa och cylindervolym ser det ut som Norlett 1633.
Jag vet inte hur Partner 1632 såg ut, så kanske det är den. Partner 1633 var identisk med Norlett 1633. De var dock 55cc inte 65 som denna är.
Ruggigt högt serienummer... I klass Med A55 och S55 etc fast denna har D2 stämplat horisontalt överst.


Et par sitater fra et annet forum;

Hoggwood, post: 5328766, member: 121745 skrev:I've the original owner's manual for the 1632/1646 that came with my 1632. They show external differences between the two models. Slide controls for the 1632. Toggles for the 1646/47. They show the 1632 as having no AV, whereas the 1646 AV as far as I can tell. Curiosity has me wanting to check my bore now as well.

Lee, you should be able to crack that air filter open for cleaning as outlined in the manual. Perhaps insert felt as Tim mentioned?

I can scan to PDF if anyone wants a copy of the manual.


leecopland, post: 5373742, member: 72567 skrev:I've discovered that what I thought was a Skil 1632 (55cc) is actually a 1646 which is 65cc. Got it running and put a 16 inch new bar that I got in last year's Xmas giveaway. It came with a pretty nice 20" bar and chain which are more appropriate for a 65cc saw. The bar need dressing and the chain needs sharpening so still same work to do.


Den aktuelle sagen har AV og er 65cc, så det peker jo på 1646, som egentlig er en F65A?

Utseendet på kjedebremsen stemmer jo bra med et høyt serie nummer.

Användarvisningsbild

Re: Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394549 Är det bilder på dessa såg med? Har nån av dem svart start och toppkåpa i plast?

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner såg...

SawTroll  
#394560 Det var få bilder å se under det søket jeg gjorde på diverse sagfora før i dag (mange bilder gikk tapt da AS byttet "software" for noen år siden), men det var nok til å fastslå at svarte toppdeksler i alle fall forekom, både på sager merket Partner og Skil (1632, 1633 og 1646). Hvilken/hvilke modeller de svarte dekslene (som var av F55/65 type) opprinnelig stammet fra er det selvfølgelig umulig å si sikkert nå.
I det hele tatt har jeg inntrykk av at hva som var svart og hva som var gult varierte en hel del (også på samme modell) på de R16 baserte "farmersagene", jeg har aldri egentlig funnet noe entydig system I det.

For å øke forvirringen ytterligere så fantes det også Partner merkede sager med modell nummer 1655 og 2055 på. Den 1655'en jeg så bilde av hadde svart topp.

Jeg vet ikke hvordan fargesammensetningen var på de som ble solgt som Norlett.

Användarvisningsbild

Re: Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394614 Norlett 1633 har denna svarta toppkåpa med stor dekal på med 1633. Metall start som är ljus gul och Norlett dekal.
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 122&t=6228

Bilder på 1655 och 2055 hade varit roligt o se.

Farmer sågarna och A55 hade gul plastkåpa i samma form som denna svarta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394645 Norlett 1633 har inga stämplade nummer på vevhuset.

Här ser ni starten som är ljusare gul än partner och i metall.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner såg...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394648 Hittade Partner 1655: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... hp?t=12580
Hittade bilderna du nämnde från AS: http://www.arboristsite.com/community/t ... 55.245585/

Dessa två har bakre handtag likt R16 inte avvibrerat och i plast. De har även vippströmbrytare.
De har start och spånkåpa i metall likt Norlett 1633 i samma färg och svart plast toppkåpa.
2055 har Kedjebroms.

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner såg...

SawTroll  
Avatar Fallback

Re: Partner såg...

SawTroll  
#394899 Noen tanker:

Det er vel ganske klart på det nåværende tidspunkt at helt svart ikke var standard for noen av de merkene vi vet at disse sagene ble solgt av. Så vidt jeg kan bedømme må den aktuelle sagen enten være 1) en spesialutgave (jubileum, "classic", e. l.), 2) en serie som er blitt bestilt slik av en større kunde, eller 3) en samling av svarte deler fra forskjellige modell varianter.

Så vidt jeg kan se så er det uansett liten tvil om at den i dag fremstår som en F65A av sen produksjon eller en S65 med toppdeksel av "F" type - men med en uvanlig farge på noen deler? Jeg vet ikke hva som evt. var forskjellen mellom F65A og en S65, bortsett fra fasongen på toppdekslet?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).