Öppna kategorin

Drömpriser

58 inlägg 19842 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Drömpriser

Ängagärdet  
#394292 Väljer man månsdbetalning så blir det ju riktigt överkomligt!

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Drömpriser

åberg  
#394315 Säkert en bra hoj, men det blir lite mycket pengar tycker jag nog.

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

alias  
#394319
Ängagärdet skrev:Väljer man månsdbetalning så blir det ju riktigt överkomligt!


Inte nån "cykel på köpet!!!" a la Dogge där inte...


MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

tallen100  
#394325 Och den ser väldigt osäker ut oxå, inga stödhjul, ingen störtbåge... nej en sån där skulle jag nog inte våga att använda :D ;)

Användarvisningsbild

Re: Drömpriser

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395075 Kanske inte passar helt i tråden, men hörde följande berättelse en gång.

En gammal dam började inse att hon inte orkade med sin sommarstuga, och la ut den till försäljning, hon begärde 100 000kr.
Det kom en tysk som var väldigt intresserad men tyckte att priset var lite i överkant, men då damen ansåg att om hon inte fick det begärda priset så stannade hon ett år till i stugan, så stod hon fast vid sitt pris, tysken tackade för sig.
Efter ett tag återkommer tysken och frågar om det gick att sänka priset, samma svar igen, nej det går inte, tysken säger att hon var en tuff förhandlare, men han har fastnat för stugan och köper den trots att det var lite för dyrt.

Dagen för betalning kommer och damen får sina 100 000, bara ett "problem" det är betalat i D-mark....

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

Hema  
#395109 Har jag också hört, får hoppas att det är mer än en skröna. :)

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

Kroken3  
#395937 Kanske lite saftigt pris

https://www.blocket.se/orebro/Timmerhus ... .htm?aw=1#
1465847035_blocket_lada.png


:surp:

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

mooos73  
#396547 Vad tror vi om det här då?? 249kr/ m3sk men hur många har 43000000 kr?

http://www.residence.se/sg/till-salu/ob ... rce=hemnet

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

Hema  
#396562 På flera tusen ha, kanske är helt fel ute, men totalt knas är det väl då inte?

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

jannee  
#396565 För den som har pengarna är det troligtvis billigt - men inte för mig :oops:
Blir skattetrycket på lastbil som regeringen (utredningen) föreslår blir dock en sådan fastighet troligtvis olönsam.

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

mooos73  
#396582 Säger inte att priset är fel men med tanke på storleken måste det vara köparens marknad. Har svårt att tro att det blir något större budgivningskrig iaf. Måste vara en väldigt begränsad skara som kan köpa.

Användarvisningsbild

Re: Drömpriser

Robbanhög  
#396588 Synd att man inte hade 43 mille låg och skräpade [emoji31]

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

uffejohan  
#396593 Kul att de visar en bild med älgskit, som om det skulle vara unikt. Hur många miljoner kan det vara värt? På mina marker är det alldeles för mycket av den varan, särskilt i anslutning till tallplanteringarna....

Användarvisningsbild

Re: Drömpriser

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396650 Känns som väldigt lite information på hemsidan för ett sådant stort objekt, samt att flera av skogsbruksplanerna var riktigt gamla.... kan nog skilja en hel del volym mot totalsumman som stod i "översiktsplanen"

Avatar Fallback

Re: Drömpriser

Robertberg  
#396677
Zixten skrev:Dagen för betalning kommer och damen får sina 100 000, bara ett "problem" det är betalat i D-mark....


Jag som inte är så gammal fick googla, och 2 D-mark är ca 1 euro.. måste varit en förbannat fin sommarstuga! :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).