Inomgårdsmaskiner

Toro 58 Professional

25 inlägg 19503 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Toro 58 Professional

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392356 Provklippte idag:-)
Gick på dryga halvtimmen trots ovana med bredden.
Mest förvånande var hur lite bensin det gick åt. Stiga Parken sölar i sig bortåt 3 liter på en klippning, denna gjorde åt med knappt 1 liter:-o.
Lite strån oklippta här o där men knivarna är lite rostiga så med täta justeringar nu i början så ska det nog bli bättre.
Enda nackdelen jag kan komma på är att den spinner med drivhjulen lite väl lätt. Får nog klura lite på hur man kan förbättra det.
Men en sak är säker, den kommer garanterat bli kvar här:-)

Magnus M

   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Sv: Toro 58 Professional

Tosca  
#392360
Magnus M skrev:Rena fyndet ;-)
http://www.blocket.se/vi/66933217.htm

Magnus M

Den gick åt fort, men för 1500 kr så kan man inte förvånas.

Användarvisningsbild

Re: Toro 58 Professional

totte  
#392942 Härligt Magnus! Knivarna brukar bara bli bättre när dom används, slipar in sig själva mot underskäret, om bara det är i gott skick. Inte så förvånande att det går åt mindre soppa, att slå av gräset med rått våld och hög hastighet är egentligen en mycket oekonomisk metod, jämfört med att lugnt och fint klippa av stråna :grin: . Och med den bredden så blir det ju dessutom en bra bit mindre körväg.

Vad var det som fanns på blocket?

Användarvisningsbild

Re: Sv: Toro 58 Professional

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393062 En likadan som såg ut att vara i ganska bra skick för 1500kr.

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sv: Toro 58 Professional

spikoly  
#393106
Magnus M skrev:Vad är problemet? Är dom så slitna att de kuggar över?
Jag saknade en sida av axeln men jag gjorde en ny hylsa av vanlig fyrkantsprofil.
Vissa delar verkar finnas att köpa i USA.
1463332557875.jpg


Magnus M


Hey Magnus.

Have fixed the drivball,now getting the engine going,small fix.Bought new rem from Krima Trading AB in south sweden they have some spare parts.Hope to do first cut next weekend.Will tell how this goes

Spikoly

Användarvisningsbild

Re: Sv: Toro 58 Professional

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393107 Good to hear:-) I cut with mine now and it works well. Some adjustments on the knives is needed though due to been unused for many years.
Thanks for the tip on Krima, did they have the driveballs?

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toro 58 Professional

spikoly  
#403383 No driveballs but the girlfriends dad is a fin meckaniker so he fixed them.Put a larger 6,5hp engine in it as the other turned out to be broken.New belts & new back tyre,just have to put a few of the cutting & foot guards back on.My land is too hilly for the mower so I think i'll try to sell it.Pity because it cuts so well,cylinder cutting so much better than rotary but then my girlfriend went & bought a Murray 18ic/46 lawn tractor without a klippdäck so am trying to find one but have not had any luck so far.Any suggestions?

Användarvisningsbild

Re: Toro 58 Professional

SamVilhelmsson  
#639888
spikoly skrev:No driveballs but the girlfriends dad is a fin meckaniker so he fixed them.Put a larger 6,5hp engine in it as the other turned out to be broken.New belts & new back tyre,just have to put a few of the cutting & foot guards back on.My land is too hilly for the mower so I think i'll try to sell it.Pity because it cuts so well,cylinder cutting so much better than rotary but then my girlfriend went & bought a Murray 18ic/46 lawn tractor without a klippdäck so am trying to find one but have not had any luck so far.Any suggestions?

Oh really. I need a drive ball for one of these. How are these made?

Användarvisningsbild

Re: Toro 58 Professional

SamVilhelmsson  
#714593 Hello. Would it b possible to get in contact with you. I need drive ball for these machines.
Thanks!

Användarvisningsbild

Re: Toro 58 Professional

Noruega  
#802899 Hej alla!
Hur har det gått med era Toro klippare?

Jag blev idag ägare av min första Toro
En Toro 70 Professional.
Den var senast igång för två år sedan.
Har stått utan tändstift, så nu sitter motorn fast.
Den skall jag få igång igen.
Riktigt häftig maskin, är impad över deras tekniska lösningar.
Mvh
Kjelle

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar