Socialt (mer om oss)

Sommarresa!

11 inlägg 3512 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sommarresa!

machonisti  
#392805 Var tillsammans med frun och ett annat par till Estlands huvudstad Tallinn förra helgen. Frun och jag saknade barnen på vår resa så vi tänkte åka på en familjeresa lite senare i sommar. Runt början av augusti.

Att ha med sig barnen till Tallinn verkar inte det mest lysande. Allt verkar kretsa kring "pillig prit" :mrgreen: , nog finns sevärdheter men inget som intresserar barn.

Nu siktar vi på Trondheim istället! Vasa - Umeå - Östersund - Trondheim.

Vad säger ni om resmålet, och varför inte rutten???



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommarresa!

Axl  
#392822 Låter väl som en plan! Vad vill ni göra på vägen? Lägg till ett stopp i Åre. Gillar ni att åka bil kan ni göra en runda av det och åka Trondheim-Mo I Rana-Storuman-Umeå på tillbakavägen.

Avatar Fallback

Re: Sommarresa!

åberg  
#392828
Axl skrev:Lägg till ett stopp i Åre.

Downhill-cykling!! :-BD

Avatar Fallback

Re: Sommarresa!

alias  
#392851
machonisti skrev:Var tillsammans med frun och ett annat par till Estlands huvudstad Tallinn förra helgen. Frun och jag saknade barnen på vår resa så vi tänkte åka på en familjeresa lite senare i sommar. Runt början av augusti.

Att ha med sig barnen till Tallinn verkar inte det mest lysande. Allt verkar kretsa kring "pillig prit" :mrgreen: , nog finns sevärdheter men inget som intresserar barn.

Nu siktar vi på Trondheim istället! Vasa - Umeå - Östersund - Trondheim.

Vad säger ni om resmålet, och varför inte rutten???


Ja, nog slipper man problematiken med "pillig prit" både i Norge och Sverige (om man nu inte ser på Sverige genom en norrmans ögon). :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sommarresa!

machonisti  
#392853
åberg skrev:
Axl skrev:Lägg till ett stopp i Åre.

Downhill-cykling!! :-BD

Downhill låter som en ultimat tarmsköljning för mig. Ingen vän av höjder direkt, att se uppåt är ok men att se ned är ujuj.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarresa!

åberg  
#392854 Spåren slingrar nerför så iaf i lågzon ser man inte så himla långt. Då är det nog liften som är värst. Men det finns många andra grejer man kan hitta på.

Användarvisningsbild

Re: Sommarresa!

machonisti  
#392859
Axl skrev:Låter väl som en plan! Vad vill ni göra på vägen? Lägg till ett stopp i Åre. Gillar ni att åka bil kan ni göra en runda av det och åka Trondheim-Mo I Rana-Storuman-Umeå på tillbakavägen.

Hur är vägen mellan Trondheim och Mo i Rana. Är rädd att vår gamla Avensis börjar tala indianspråk ifall det är kraftiga uppförsbackar. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarresa!

Kse  
#392887 Sikta norrut så ska du se att det löser sig.

Användarvisningsbild

Re: Sommarresa!

machonisti  
#392918
Kse skrev:Sikta norrut så ska du se att det löser sig.

Tror på dig!
En sak jag ämnar uppleva ngn gång är den eviga natten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarresa!

tallen100  
#392949
machonisti skrev:
Kse skrev:Sikta norrut så ska du se att det löser sig.

Tror på dig!
En sak jag ämnar uppleva ngn gång är den eviga natten.

Då ska du åka upp på vinterhalvåret :wink: :mrgreen: .

Användarvisningsbild

Re: Sommarresa!

machonisti  
#392993 Var nog i nattmössan där, menade den eviga dagen!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).