Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679921 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#392219 Ta bara bort batteriet och låt den torka, den kommer att bli som ny igen - nästan. Vet de som kört sina mobiler i tvättmaskinen och de har överlevt, efter torkning. :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#392230
sundelius skrev:
Hema skrev:Fasen, då har man tappat mobilen i toan.. Ska tilläggas att det var i nycktert tillstånd. Pinsamt är bara förnamnet.

Jag vet hur det känns :surp: :oops:


Jag ochså, och det två gångar :mrgreen:
Den ena gick det bra med, Nokia, den andra andra var stendöd. :cry:

Moralen är: Lämna mobilen när du ska göra skitarbete :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#392232 Lägg okokt ris kring den så drar det ut en del fukt.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#392233 Ja nu var det nr1 och luren en Sony compact Z1. Räckte att spola av ordentligt. Tur i oturen så att säga. Funkat finfint hela tiden.

Tvekade någon millisekund innan man bestämde sig för att fiska upp den. Räddas vad som räddas kunde typ...

Men gott o höra att man är i trevligt sällskap. :)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#392239 idag skar jag upp plasten på virkespaket med en nyslipad morakniv, för att känna om jag hade fått upp plasten la jag mig på knä på golvet och skulle sträcka mig med vänster hand till höger om mig. men där i vägen var höger näve stadigt mot golvet med kniven i. :surp:
hann och tänka" hur illa blev det?" innan jag såg att det bara var 2 ytliga sår på långfingret.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392242 Brukar normalt bygga och rikta mina egna cykelhjul. Men när jag skulle hämta ut min nya mtb, tänkte jag passa på att lämna in min racer på en ordentlig och välbehövlig cykelservice. Å eftersom det var helg och dessutom fint väder, passade jag på att cykla dit.

Givetvis gick det en eker på bakhjulet på vägen dit, så jag bad cykelhandlaren sätta en eker av rätt sort när han ändå skulle serva cykeln. När jag väl fick tillbaka racern, så var bakhjulet både skevt, orunt och rejält off-set. Dessutom kostade "riktningen" 500 kr. 😡 Det tog mig några timmar idag att få hygglig fason på hjulet.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#392244 Surt!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392248 Japp, men så kan det gå när man släpper kontrollen.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Pensionär  
#392270 Häromdagen satte jag upp spikreglar på ett garage. Jobba på en gavel, upp för stegen fram med måttband. 3,70 ok.
Går till bunten med reglar, letar fram en rak och fin. Mäter o sågar av.
Tillbaka vid väggen, upp med regeln. Hmm den är ju en halv meter för kort, konstigt???
Mätte fel då helt enkelt, upp för stegen.
MEN de är ju 3,70
Mäter den tillsågade regeln, den är 3,70.

Då slår det mig. Regeln kommer nog att passa bredvid stegen där jag har mätt.
Inte 60 cm längre in på väggen där jag satte den först.
Tur ingen såg mig.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

åberg  
#392280 Man brukar ju säga "mät två gånger, kapa en gång" men du han väl upp i fyra mätningar eller så. Så du var väldans noggrann kan man säga. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#396280 Blev lite kris i går kväll :mrgreen:

Fånen var borta. Sökte i bil, garage, inomhus och över allt där jag varit genom
aftonen. Var en sväng i livsmedelsaffären innan den stängde dörren, och
tänkte jag fick springa dit strax dom öppnade.

Så gick jag efter tidningen i morse, kl sju, och vad ser jag :o :o



Där låg den, tilsamman med några kartor från skogskontoret som jag inte hade saknat als :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396338
JensSkoog skrev:Fånen var borta.

En liten lektion i svenska :)) :)) . Det heter ett fån och flera fån, dvs. fånet i bestämd form. Sen finns det vissa som tycker att fån är en förenkling av telefon, dvs en fån och fånen i bestämd form. Jag föredrar att associera "en smart telefon" med "ett smartfån" :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#396341 Krafsbräda är väl ett sannare ord :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

trollbacken  
#396347 Eller klösbräda

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#396353
th skrev:
JensSkoog skrev:Fånen var borta.

En liten lektion i svenska :)) :)) . Det heter ett fån och flera fån, dvs. fånet i bestämd form. Sen finns det vissa som tycker att fån är en förenkling av telefon, dvs en fån och fånen i bestämd form. Jag föredrar att associera "en smart telefon" med "ett smartfån" :ugeek:


Det finns en hel del iFånar också, såna som använder iFån. :D

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).