Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tappat bort nyckeln..

25 inlägg 24743 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

ÅsaNisse  
#273191 Jag gjorde som du , Volvo BM, i går kväll. Förlade bilnycklarna. Det tog en timma att leta fram och då hade jag bara från den låsta bilen och in i garaget att leta på. Låg i en gummistövel under den prydligt upphängda jackan.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

svampbob  
#291792 Inte nyckeln men väl fjärrkontrollen till vinschen. Jag brukar ha den i ett snöre runt halsen när jag är ute. Som jag minns det så följde den med in i huset efter försommarens sista lass och nu när jag har börjat om ingen så hittar jag inte den. Det blev två sopsäckar med kläder och skor igår när jag städade förrådet i jakten på kontrollen. Den ofrivilliga städningen får jag väl se som en bonus som jag för mig själv kan dra av från köpesumman för en ny fjärr.
Någon som har en aningen om vad en handenhet från Tele radio kan kosta?

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

dwurg  
#291797 En annan klassiker är att stoppa i fickan och sen sätta sig i bilen. Just i bilen har dom flesta grejor en tendens att hoppa ur fickan och hamna bredvid/under stolen. I synnerhet vissa byxor är hopplösa i det sammanhanget.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291804 Den är inte så billig finns flera modeller.
Här är en länk till NYVAB och jag tror det är den vanligaste modellen de har. https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... 7554,d.bGQ

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

JensSkoog  
#291828 Varför inte använda smart-telefonen? Jag kann inte någor om det, men min kompis styr allt i hus och garage med sin. Han kann even sitta i Amerika och byta kanal på TVn och öppna garagporten :lol: Hans fru blev lite förvånad :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

totte  
#291837
JensSkoog skrev:Han kann even sitta i Amerika och byta kanal på TVn och öppna garagporten :lol: Hans fru blev lite förvånad :mrgreen:


Visar ju tydligt vilken otrolig nytta man har av den nya tekniken :D

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

svampbob  
#291845
Mikael skrev:Den är inte så billig finns flera modeller.
Här är en länk till NYVAB och jag tror det är den vanligaste modellen de har. https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... 7554,d.bGQ
..

Jag får beställa en imorgon och sedan ska det bli spännande att se var den gamla plötsligt dyker upp.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

JensSkoog  
#391987
volvo bm skrev:Tjena!
tja ni förstår vad det handlar om när ni läst rubriken.. :wink:
Man har ju då gått o fifflat bort nyckeln, o farsgubben hittar ej reservnyckeln 😡
Oj, glömde säga det är en fyrhjuling det gäller (polaris). Till frågan, går det att beställa ny nyckel genom försäljaren (pris?) eller vad ska man hitta på?
Som extra twist/krydda på moset så är åbäket fastlåst med ordentlig kätting o hänglås.. o självklart försvann den nyckeln samtidigt :roll: \piss o pest o senapsgas\

MVH senildement


Sitter och kollar gamla trådar och blev lite nyfiken. Fann du nyckeln, @volvo bm :?:
Och senn var det fjärrkontrollen till "svampbob". Dök den upp, @svampbob :?:

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

svampbob  
#392006 Japp den låg i förvaringsfacket på julingen där jag borde ha letat först. Så nu är jag lycklig ägare till två fjärrkontroller.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

JensSkoog  
#392016
svampbob skrev:Japp den låg i förvaringsfacket på julingen där jag borde ha letat först. Så nu är jag lycklig ägare till två fjärrkontroller.

Då kommer du aldrig till att tappa bort någon av dom mera :wink: - Enligt vad jag själv har erfart :mrgreen: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).