Före och efter jobbet

mobiltelefoner....

43 inlägg 11676 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38631 Jag har levt dom senaste 7 månaderna med en Samsung M110.
En robust telefon med ett tattigt menysystem som gör att man får en väldigt begränsad mängd inställningar man kan göra, är dessutom farligt lätt att stänga av snoozen av misstag 😈

det ända felet med den förutom menyerna är att det är lite bökigt att ha mp3 signaler på den.
Min telefon har klarat allt utom skaftet på en skiftnyckel då jag slant på en mutter och displayen sprack

Elmia
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38650
nutte skrev:
Thunborg skrev:Jag kan rekomendera Sony Ericssons c 702 8)
Det är Ericssons stöt och dammsäkra tele,har de flesta funktioner man ej behöver men den levereras med smidig karbinhake 🧠 :wink:



läste om den nu på pricerunner.... vet inte va ja ska tro :? http://www.pricerunner.se/pu/1-1074540/ ... ecensioner

men ska nog svänga in på nån telefonhandel å känna lite på den.... tycker dock att den var lite i dyraste laget, men sen beror det ju lite på hur den känns åxå....


jag har en c702 och är kanonnöjd med den hittills har harft den i ca en månad och den har redan fått sig nåra regäla smällar men den håller bra :D

Avatar Fallback
Rickard Eklund  
#39185 Har själv haft allt för många telefoner i mina dagar men till sist så köpte jag en SONIM som dom påstår skall hålla för en hel del och hittills så har den uppfyllt alla kraven.
http://www.toughestphone.com/landing_se/

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39187 Prisläge?
Edit, jag hittade den på Pricerunner.se 2409:- ink moms o frakt.
http://www.pricerunner.se/pl/1-1008521/ ... nim%20xp1#

Avatar Fallback
Valmet830.3  
#39189 Har tittat ganska mycket på olika telefoner på sista tiden.

Min uppfattning och mina åsikter om de telefoner som är IP54 klassade är följande. Enkel beskrivning av IP-klasser

Sony Ericssons kännas som kontorstelefoner för smutsiga kontor, OK dom är IP-klassade men inget mer.. Har svårt att se att dom skulle vara stöttåligare än andra.

Nokia, Har inga "arbetsmobiler" i sitt sortiment längre. 5140i var den sista..

Sonim XP1 verkar va ett hållbart alternativ. Dock kan man bara ringa och skicka SMS, INGET mer. Kameran kan jag va utan, men vill helst kunna ta emot MMS också.

Samsung har en modell som jag faktiskt har hört mest positiva omdömen om, vet inte riktigt vad modellbeteckningen är. Till vilken det kommit en efterföljare som heter B2700 ska själv åka och titta på den så fort handlaren får in den.

Den ska komma ut till försäljning denna veckan, tror faktiskt detta blir ersättaren till min Nokia 5140.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39194 Trist att inte alla telefoner säljs i Sverige, Motorola har en 580 vikmodell
som ser mkt intressant ut, Sanyo har en 7050 som verkar bra.
sen verkar USA telefonerna ha nån sorts walkietalkie funktion som skulle
kunna vara användbar när man jobbar i grupp.
Jag anser att vikmodell/clamstyle är att föredra för jobbluren.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39197 Har en Iphone, kanske inte direkt någon arbetsmobil, men då man är i närheten av större samhällen är gps:en otroligt detaljerad, helt klart den bästa gps som finns till mobiler, men sen får man iofs se hur länge den klarar av att vara i bröstfickan medans man röjjer innan den går sönder.... perfekt att kunna ha traktdirektiv med mera i den så man slipper jäklas med blöta kartor osv...

Avatar Fallback
KVIST  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39198
Slurfi skrev:Trist att inte alla telefoner säljs i Sverige, Motorola har en 580 vikmodell
som ser mkt intressant ut, Sanyo har en 7050 som verkar bra.
sen verkar USA telefonerna ha nån sorts walkietalkie funktion som skulle
kunna vara användbar när man jobbar i grupp.
Jag anser att vikmodell/clamstyle är att föredra för jobbluren.


PTK, "push to talk" din sk walkietalkie har jag haft på flera av de telefonerna jag haft det sista, tyvär verkar det inte finnas någon operatör som stöder detta i Sweden. Har ju iof bara varit i kontakt m telia men ej hört att någon annan som har det- Tanken är ju riktigt bra, ialla fall för mig som jobbar en del i grupp. finns bla på nokia 5500

Användarvisningsbild
halvproffs  
#39219 Har en C702 sen 6 månader tillbaka och en del negativa saker finns: Små knappar för mina jobbarnävar, dålig batterikapacitet och kan ibland hänga sig, men annars går den väl bra :!: :?: :? :roll:

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39597
halvproffs skrev:Har en C702 sen 6 månader tillbaka och en del negativa saker finns: Små knappar för mina jobbarnävar, dålig batterikapacitet och kan ibland hänga sig, men annars går den väl bra :!: :?: :? :roll:


de första tio c702 vi sålde var helt kassa, mjukvaran var inte färdig och hängde sig, packningen runt batteriet går lätt sönder, och som du säger små knappar , blanka och hala. inget för en "arbetare"

Avatar Fallback
Skogsmullle  
#39618 jag hade förut en Nokkia 5140i som jag tyckte var en bra mobil ända tillls jag en dag var ute och åkte lite på moppen.. framhjulet låste sig och jag rakt i backen i 45 km/tim... naturligtvis så var mobilen i den buxfickan som hamnade i backen först.. enda som hände var att skärmen sprack.. det går att använda den än men man måste ha alla funktioner i skallen..

ska man vara i skogen eller har ett jobb som man är ute i så tycker jag att man ska ha en så enkel mobil som möjligt så att det inte blir för dyrt när olyckan väl är framme...

jag rekomenderar Nokkia telefoner av alla slag :D

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41115 det ser ut som det blir en såndäringa samsung B2700... verkar va den som fyller mina krav bäst, ska nog köpa den som julklapp åt mej själv :lol:

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42657 Nu har Samsungen landat i brevlådan :lol: den känns helt oki, lite tunn möjligen, den sitter på laddning nu så ja får återkomma me omdömme senare, jag lär vara vilsen i menyerna ett par veckor antar ja, har haft Nokia I MÅNGA år...

   TS
Avatar Fallback

Re:

gremo  
#42986 Köpte en c702 direkt när dom kom.batteriet varade inte länge kan man ju lungt säga.Kopplade bort 3g o sen varade batteriet mycket längre men då började ju fanskapet hänga sej istället o leta nät hela tiden.det senaste nu är att den man pratar med försvinner då o då.snart blir det en 500kr mobil istället för alla 😡 finesser.Kan man byta mjukvaran i telefonen så att den börjar funka riktigt?????

de första tio c702 vi sålde var helt kassa, mjukvaran var inte färdig och hängde sig, packningen runt batteriet går lätt sönder, och som du säger små knappar , blanka och hala. inget för en "arbetare"[/quote]

Användarvisningsbild

Re: Re:

Thunborg  
#42996
gremo skrev:Köpte en c702 direkt när dom kom.batteriet varade inte länge kan man ju lungt säga.Kopplade bort 3g o sen varade batteriet mycket längre men då började ju fanskapet hänga sej istället o leta nät hela tiden.det senaste nu är att den man pratar med försvinner då o då.snart blir det en 500kr mobil istället för alla 😡 finesser.Kan man byta mjukvaran i telefonen så att den börjar funka riktigt?????

de första tio c702 vi sålde var helt kassa, mjukvaran var inte färdig och hängde sig, packningen runt batteriet går lätt sönder, och som du säger små knappar , blanka och hala. inget för en "arbetare"
[/quote]

Känner igen det där , har själv en c 702 , köpt för 5 mån sedan. rätt som det är försvinner den man pratar med, men dom hör mig. skit irriterande 😡 Ska lämna in den :sad: Annars är jag nöjd :grin: Jo det är klart ,knapparna är för små,eller så är fingrarna för stora :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).