Bilar

Tanka på Circle-K?

36 inlägg 16712 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

Hema  
#343189 Gulf har ju kommit tillbaka, köpte en Shellmack i närheten.

Cirkel, nja mer en ring va? Så det får väl bli K-ringen eller kanske lite mer grovt kukringen.. :)

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

Fredrik Reuter  
#343522 Hehe, ja, det ska bli spännande att gå tillbaka till denna tråden om något år eller så och se om någon av våra gissningar blev bättre än någon annan. Fyll gärna på med ditt förslag!

Frågade barnen här hemma, de tror de kommer säga "Cirkeln".

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

svampbob  
#343530 Så snart får man ett nytt kort med nytt namn på via posten. Jag hoppas att det då blir ett tankkort som även funkar på CK i USA så att man slipper ifrån att gå in och betala för man tankar.

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343536
Fredrik Reuter skrev:Frågade barnen här hemma, de tror de kommer säga "Cirkeln".


Runda ringen. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

Fredrik Reuter  
#381262 Nu börjar det dra ihop sig, i Maj ska det vara genomfört om jag inte är felunderrättad...

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

550  
#381271 Hade helt missat att Statoil var sålt, och för så längesedan! Man kanske kan kalla det för Ring-K eller varför inte Rinken?

Säger Jet om en del mackar, även om de bytte till Ingo eller St1 för några år sedan. Namn brukar hänga med ett bra tag, ibland äter man en Raider till exempel :grin:

Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

Hema  
#381272 Jag har för mig att före CK tog över, så var man påväg att byta namn. Men står helt still vad det var, men de hade ett tag en del flaggor o vimplar med annat namn. Någit i stil med "flyers" eller liknande. Någon som känner igen?

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

Fredrik Reuter  
#381273 Du tänker inte på Frendo Hema?
Som tog över kioskdelen på en del Statoilmackar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

Hema  
#381311
Fredrik Reuter skrev:Du tänker inte på Frendo Hema?
Som tog över kioskdelen på en del Statoilmackar?

Nope, såg nu att jag gjort en fadäs. Brukar inte tanka på Statoil och tyvärr missat att de kallas sina drivmedel (bensin/diesel) för "miles".. #-O

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

Fredrik Reuter  
#390648 Hej,
Nu såg jag en TV-reklam om att Statoil byter namn till Circle-K.
Går inte längre att gå till http://statoil.se , det blir en re-direct till Circlek.se

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

axwell  
#390652 Det verkar som om dom redan har omarbetat bildvalet. De tidigare tre flaggor intill varandra med varsitt "K".

"Utan tvekan förs tankarna till Ku Klux Klan" enl en anmälan.

Fd. Statoil tog anmärkningen på fullaste allvar, skulle omg. möblera om layouten. :mrgreen: :surp:

Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

Beavern  
#390659 Läste innan namnbytet på deras hemsidasida att statoil var så förknippat med olja och allt vad det innebär att de ville ha ett namn som inte var så grabbigt och istället tilltalade både män och kvinnor.
På riktigt, vem tänker på det? Tankar man inte på en bensinstation oavsett vad den heter eller vad jag är av för kön?

Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

Hema  
#390668
Beavern skrev:Läste innan namnbytet på deras hemsidasida att statoil var så förknippat med olja och allt vad det innebär att de ville ha ett namn som inte var så grabbigt och istället tilltalade både män och kvinnor.
På riktigt, vem tänker på det? Tankar man inte på en bensinstation oavsett vad den heter eller vad jag är av för kön?

De borde välja något i stil med Hentappen. :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tanka på Circle-K?

JörgenO  
#390705 Statoil här i Länna har under veckan bytt färg helt o hållet och är nu helt rödvita.
Vi var flera som associerade de tre K på de flaggorna till något annat än vad som tänkts.
Dock hade personalen inte vit burka på sig och man var välkommen även med oamerikanska bilar. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Tanka på Circle-K?

ÅsaNisse  
#390715 Cirkel K ger mig även lite associationer till gamla vilda västern och ranchernas brännjärn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).