ATV och UTV i skogen

Kellfri skogsvagnar för Atv

10 inlägg 14096 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfri skogsvagnar för Atv

biker801  
#390230 Någon som har nån erfarenhet att dela med sej av Kellfris huggarvagnar för Atv?? :roll:



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

Blomqvist  
#390255 Jag tittade på en begagnad Kelfri förra veckan.
Motorn gick ojämnt, det gick inte att smyga med kranen, det var allt eller inget.
Jag köpte en begagnad Kranman T1800 istället.
Jag ångrar mig inte!
Senast redigerad av Blomqvist ons 04 maj 2016, 05:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

Robbanhög  
#390266 Hade alla gånger köpt en kvalitetsvagn även fast kostnaden är högre!

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

totte  
#390393 Sök här på forumet på "Kellfri". Det finns en hel del skrivet om kvaliteten på grejorna. Skall i ärlighetens namn sägas att det finns en och annan som är nöjd, men det finns många skräckexempel också.

Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

ÅsaNisse  
#390441 Man måste vara medveten om att man får det man betalar för i kvalitet. Kan vara mycket i kvantitet. ( tungt)

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

Blomqvist  
#390452 Men Kellfri-vagnarna är väl tyngre än kranman och Avesta även fast dom är klenare? Sämre kvalitet på stålet.

Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

axwell  
#390461
Blomqvist skrev:Men Kellfri-vagnarna är väl tyngre än kranman och Avesta även fast dom är klenare? Sämre kvalitet på stålet.


Ja det brukar ligga runt dubbla vikten, mycket blötjärn att släpa på istf. några fler stockar i nyttolasten.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagnar för Atv

Klättermusen  
#390548 Jag har en sv34 tror jag den heter. Varianten utan drivning som jag drar med en liten minitraktor. Kör hydrauliken via traktorn, så inte med bensinmotorn som följer med. För mig funkar detta ganska bra faktiskt. Det är dock som nån skriver här ovan att det blir lite extra vikt att dra på. Dock är min specad till två tons lastvikt om jag läst rätt, Medans många andra vagnar ska ta 1.5 ton bara i liknande storleksklass. Kollade på kranmans vagnar och provspakade en också innan jag köpte denna. För min del så var det helt enkelt inte försvarbart att köpa en vagn för över dubbla pengen, och som sagt så gör den vagnen (kellfris) jag har jobbet. Det enda jag faktiskt stör mig på är att spakarnas går åt "fel håll" på vissa funktioner vilket visserligen är en vanesak, men lite irriterande till en början.. Men ska du dra vagnen efter fyrhjuling så skulle jag nog satsat på en aningen lättare, samt en med drift. För är det inte helt jämnt så kommer det fresta duktigt på hjulingen av att behöva ta fart överallt om du saknar drivning på vagn.
Hoppas mina små tankar var till nån hjälp och att du blev iaf aningen klokare.. :)

Edit. Kan även tillägga att farsan har en likadan vagn som jag fast några år äldre. Den vagnen är komplett tvärtrist att köra, för som beskrivet av någon här ovan så går det inte att smyga med den. Med min som är något nyare sitter ett annat ventilpaket på som är betydligt bättre på smygarfronten..

Avatar Fallback

Re: Sv: Kellfri skogsvagnar för Atv

karlsson192  
#394465 Funkar fint för oss ialf. Får hålla koll å efterdra nån bult å mutter lite då å då. Kör man lite årsved å minimi lass på massa så duger den . Enda fel var en kolv som läckte så ja ringde kellfri å fråga om packningssats ,dom skicka en ny kolv istället! [WHITE SMILING FACE] .visst kranman,avesta mm men för en"små skuttare" så blir det svårt att balansera lek konto när det skiljer 40-50 lapp på vagnarna (om inte mer) kör med förstånd så håller det mesta.
Hon hoj

Avatar Fallback

Re: Sv: Kellfri skogsvagnar för Atv

karlsson192  
#394466
1464723380813.jpg
1464723398723.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).