Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Förändringar Rottneservice?

9 inlägg 6076 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förändringar Rottneservice?

Tosca  
#390177 Det verkar som om Rottne håller på att byta ut servicelämnare i Mälardalen.
Man kan ju fråga sig om de tappar lokal kompetens, det är ju trots allt ett märke med lång kontinuitet och både nya och äldre maskinserier i drift.

Finns risken att man förlorar mekanikerkunnande under en övergångstid?
Får ägare av äldre maskiner förlita sig på telefonsupporten direkt från Rottne och sedan skruva själva?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Förändringar Rottneservice?

Fredrik Reuter  
#390180 Hej,
Menar du att Traktorcentralen inte ska vara servicepunkt/ÅF för Rottne längre?

Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

Tosca  
#390181 http://www.nilehnteknik.se/ytterligare-en-sh-af-klar/
Dessutom annons i lokaltidningen att man flyttar in i f.d. Traktorcentralens lokaler i Sala.
Stora Skedvi förlorar enligt hörsägen Rottne, betrodd källa kan jag tillägga.
På Rottnes hemsida framgår inga förändringar ännu kan tilläggas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

Tosca  
Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

Tosca  
#390186 Återigen hörsägen, men Traktor Nord ska bli ny servicelämnare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

uffejohan  
#390189 Även i Småland har det skett förändringar vad gäller Rottneservice. Höglandets Maskin i Aneby är splittrat i skogs- och lantbruk. Skogsdelen är köpt av Sundahls i Växjö och lantbruksdelen av Söderberg&Haak. Såvitt jag vet finns det ingen service i ÅF-ledet kvar i norra Småland utan man får tillsvidare förlita sig på att kompetensen finns hos de mekaniker som valt att starta eget, och det är kanske inte det sämsta....
Hursomhelst verkar det ändå vara lite oro i Rottneleden och S&H expanderar.

Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

bgl  
#390191 För västra delen av Mälardalen får vi hoppas att Forsbyboda och deras tekniker Staffan Törnvall blir kvar som servicelämnare!

Avatar Fallback

Re: Förändringar Rottneservice?

Tosca  
#390196 Rottne behöver nog arbeta lite mer på sina kundrelationer och hur man kommunicerar med omvärlden.
Höglandets maskin står också kvar som servicelämnare på Rottnes hemsida.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förändringar Rottneservice?

Torbjörn Johnsen  
#395176 Nu meddelar Rottne på sin sajt officiellt att Traktor Nord i Uppsala blir ny Rottneåterförsäljare efter att samarbetet med Traktorcentralen upphört:

http://www.rottne.com/aktuellt/forandri ... anisation/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).