Skotare

drivaxel(kockum 836b)

7 inlägg 4395 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

drivaxel(kockum 836b)

unghuggare23  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38810 trasig drivaxel (den som går från slutdrevet ut till fälg/nav på boggie) har ringt överallt känns det som... någon med ideer eller kanske har en liggande :wink: tacksam för svar.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38898 Drivaxlar är tyvärr hårdvaluta i 836-världen :( Det är nog stor chans att om någon har några liggande kan det kännas tryggt att ha dessa kvar. Bak brukar de däremot inte vara så stor omsättning på dem. Det är fram det brukar gå av.

http://www.tktraktordelar.se har skrotat en nyare modell i höst, vet ej vad som finns eller har funnits kvar av den.

Avatar Fallback
unghuggare23  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38906 ringde dit men dom hade inte vagnen kvar. det som hände var att ett lager skar ihop och det for rester av de ner mellan trumpetväggar och axel. fick kapa bort centrum plattan för att kunna ta bort axel bakvägen.. lyckades rädda trumpet iaf.. alltså axel mellan fälg och slutdrev på boggie

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#38930 Ring till Älvdalens Bil & Traktor, dom har mycke gamla skogsmaskinsdelar.
0251-10553

Avatar Fallback
unghuggare23  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39018 okay.tackar ska prova de. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: drivaxel(kockum 836b)

woelle  
#68324 Förlåt jag tittade fel på datumet. Trodde det var något aktuellt. Annars så har jag en hel del delar till 836an.

Avatar Fallback

Re: drivaxel(kockum 836b)

aktiv  
#87696 om det inte löst sig med drivaxel så har jag 2st +en hel framdel att plocka på tel 0702454563 peter

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).