ATV och UTV i skogen

Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

5 inlägg 6810 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

MrStraightpull  
#389656 Gillar konceptet med motorn på kärran - har en JCB UTV och behöver inte mer vikt utan vill bara ha spakarna på flakkant samt driftspakar och nödstopp indraget i hytten.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

MrStraightpull  
#389921 Ingen???

   TS
Avatar Fallback

Re: Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

Hema  
#389973 Tyvärr ingen erfarenhet,men beskriv gärna lite emr vad det är du funderar över, samt lite tålamod. Det borde komma lite erfarenheter, då vagnen funnits ett tag. Kollade på den på Elmia och den ser bra ut, men jag undrar om inte det föreligger slangbrott om man använder sig av den skjutbara boggien väldigt mycket.

Avatar Fallback

Re: Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456779 Hur ligger dom till i pris jämfört med Avesta och Kranman? Gillar också att motorn sitter på vagnen.

Användarvisningsbild

Re: Någon som har erfarenheter av Nokka Forest pro 1042HD?

Qvenne  
#456955 Om jag inte minns fel så ligger priset på en Pro FL 1042 på 119tkr, vinsch 14300, elstart 4632kr. = 138
Obs lastkapacitet endast 1000kg, går du upp på Pro plus ökar lastkapacitet med 200kg. Denna går väll att jämföra med Avestavagnens men även kranmans minsta vagnar. Dessa Nokka har dock ingen ramstyrning. Och den flyttbara boggin i mina ögon verkar eller kan vara lätt utsatt för skador då man lastar och stock slår i delar. Eller om man lastar krokiga stock.

Om vi tar Avestavagnen ms42 kampanj som exempel inkl ramstyrning, utskjut 80cm, vinsch & elstart så går den på 132800 och då kan man lasta 1800kg

Så om den är billigare vet jag inte allt får ju jämföras mot kapacitet ms48 är ju dock välldigt mycket större och starkare och längre räckvidd än ms42.

Vill man ha motorn monterad på dragstången så går det om man vill även att få på en Avesta för att klargöra det hela

Men motorn vill man ju verkligen ha fram till på en ATV för att bibehålla styrförmågan! Annars kommer ekipaget gå rakt fram!

Rätta mig gärna om jag har fel gällande nått. Priser tagna från nätet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).