Jakt och Fiske

Bytesjakt

6 inlägg 2845 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bytesjakt

superdave  
#358131 Det finns säkert fler än jag som tycker det vore kul att jaga nåt annat än stapelviltet hemma så varför inte byta?

Jag har 60ha på Ljusterö, Stockholm, där det jagas rådjur med en duktig tax, god tillgång på djur så står man rätt får man läge (oftast).

Jag byter gärna mot nästan alla typer av fågeljakt, ripa är något jag verkligen vill testa.

//David



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bytesjakt

Seb macahan  
#358141 Superdave. Riktigt kul initiativ. Nu har jag lite långt till just dig men fler borde göra detta. Man träffar nya vänner och får roliga jakter. Själv kan jag nog erbjuda bra sjöfågeljakt, duva & gåsjakt, (som ibland blir bra), gris och rådjur i östra Blekinge om någon har något kul o komma med? Har nån en bra stötande rådjurshund så hade mina granplantor uppskattat ett besök... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bytesjakt

Kse  
#358144 Bra initiativ, det finns säkert många som är intresseade av lite nya jaktmarker.

Användarvisningsbild

Re: Bytesjakt

Ribr  
#389352 Mycket bra tråd. Har själv sökt länge efter bytesjakter. Söker efter vildsvinsjakt med hund, hjortjakt med hund. Kan erbjuda toppjakt, harjakt, rävjakt, bäverjakt och även älgjakt men då som passskytt och gästjägare. Vi är 4 bröder.
Skulle vara så grymt kul att byta erfarenheter.

Avatar Fallback

Re: Bytesjakt

husqvarna_med_sthil  
#389358 Älgjakt som gästjägare passkytt. Grävlingsjakt med ställande hund, bäverstammen verkar ha tagit sig tillbaka hyfsat så det kan vara aktuellt likväl. Sedan finns ju skogsfågel, mård, räv osv Alltid roligt med nya kontakter. Funderar man på en jaktsafari norröver mot ripland kan man ju alltid stanna till här ett dygn så jagar vi, kan bo i jaktstugan. Vad gäller älgjakten måste jag dock veta i tid, vi har begränsning hur många jaktgäster åt gången.

Avatar Fallback

Re: Bytesjakt

80-90  
#389611 V Värmland kan nån få hänga på å jaga bäver, rådjur evt hjortkalv i sep ...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).