Öppna kategorin

Bort med kommiteer för jämstäldhet

6 inlägg 2156 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bort med kommiteer för jämstäldhet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389164 http://www.norrbottensaffarer.se/nyhete ... -jamstallt
/Niklas


Senast redigerad av Niking tis 26 apr 2016, 11:45, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bort med kpommiteer för jämstäldhet

Tinna  
#389180 Intressant! Bra med lite nytänkare! Nu har ju jag aldrig varit direkt inblandad i just skogsbranschen, men han har nog väldigt mycket rätt i det där, inte bara när det gäller jämställdhet i skogen, utan överhuvudtaget, det finns säkert någon kommitté någon stans som bidragit till någon utveckling, men jag kan ju bara se hur det är på mitt jobb, där det skulle vara f-n så mkt effektivare med vissa saker om man inte lade en massa personal och resurser på externa kommittéer, utan istället löste vissa problem på plats, med befintlig berörd personal involverad! :roll:

Användarvisningsbild

Re: Bort med kommiteer för jämstäldhet

totte  
#389277 Den svenska kommitté-sjukan gör sig alltför ofta påmind. I stället för att börja praktiskt arbeta för att lösa problemet, vad det nu än är, så tillsätts nån form av kommitté, arbetsgrupp, utredning, etc, där man sedan i oändlighet kan prata om problemet medan organisationen känner sig nöjd med att ha tagit det på allvar och verkligen agerat.

Viktigt med varje sådan grupp är förstås att den inte får ha någon beslutande makt, då finns ju risken att något skulle kunna hända, och det var förstås inte meningen. Däremot är det bra om det med jämna mellanrum ordnas stormöte/seminarium/konferens där man presenterar att man kommit fram till att problemet faktiskt existerar och dessutom skulle behöva lösas. Ett antal alternativa, förvirrande angreppssätt, som kräver fortsatt utvärdering, är förmånligt att kunna visa på vid sådana tillfällen, för att klart motivera gruppens fortsatta existens.

Avatar Fallback

Re: Bort med kommiteer för jämstäldhet

isteskog  
#389281 Låter som Region Gävleborg det där , Totte ..... :???:

Användarvisningsbild

Re: Bort med kommiteer för jämstäldhet

totte  
#389539 Låter väl som de flesta regioner, kommuner, m fl.

Användarvisningsbild

Re: Bort med kommiteer för jämstäldhet

Skogstomte  
#389545 En forummedlem (har glömt vilken) hade som signatur: "En kommitté är en hop ovilliga, utsedda av okunniga att göra det omöjliga".

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).