ATV och UTV i skogen

FILMER - ATV och Fyrhjulingar

16 inlägg 12783 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

FILMER - ATV och Fyrhjulingar

Fredrik Reuter  
#389036 En samlingstråd där vi lägger in, laddar upp och diskuterar videos på fyrhjulingar och ATV. Vi har ju redan vår monstertråd FILMER - Mindre skogsmaskiner men det känns som att skogsforum kan behöva en renodlad tråd med filmer på ATV och fyrhjulingar.

Börjar med en video som verkar rätt nyuppladdad och som jag hittade av en slump.



Ös på med era bästa klipp. Och skulle du ha lagt in en eller flera videos i tråden ovan så posta gärna om dem här om det handlar om ATV eller fyrhjuling i skogen.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

halvproffs  
#389038 Hade det varit jag så hade jag lagt i massaved i surhålet där Atv-n gick på underredet. Har även haft hjälm med visir och grabben måste väl få nackspärr vid allt bakåttittande. Till det positiva; Han var bra att köra kran :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

skogsbonne  
#389065






Har ju varit länkade förut men säkert någon som inte sett dom :smile:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

anersimyra  
Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

anersimyra  
#389089
anersimyra skrev:https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xpf1/v/t43.1792-2/1102269_10151865674324059_46789_n.mp4?efg=eyJybHIiOjI2MTQsInJsYSI6NDA5NiwidmVuY29kZV90YWciOiJsZWdhY3lfaGQifQ%3D%3D&rl=2614&vabr=1743&oh=04b18873462124048a0cbad1d49bd0e2&oe=571E8B58
Film från premiärkörningen 2013.. :smile:

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

röjar kalle  
#389095 Du hugger bättre en du kör kran :D

Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

anersimyra  
#389116 Det var ju premiär elaka Kalle.. :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

tallen100  
#389121 Han är hård men rättvis :wink: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

anersimyra  
#389124
tallen100 skrev:Han är hård men rättvis :wink: :lol: :lol:

Nog har ni sett värre nybörjare.. :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: .. :mrgreen: .. :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

tallen100  
#389126 Ja för fan :lol: finns vissa som hållit på i många år, och det är rena turen att stockarna hamnar på vagnen :shock: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

ÅsaNisse  
#389254 Liet snopet att se hur man kör sönder i terrängen med ett litet ekipage som sägs vara alternativet för att slippa körskador.
Nu blir ju inte spåren så djupa efter en 4-hjuling, men ändå.

Avatar Fallback

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

Hema  
#389276
ÅsaNisse skrev:Liet snopet att se hur man kör sönder i terrängen med ett litet ekipage som sägs vara alternativet för att slippa körskador.
Nu blir ju inte spåren så djupa efter en 4-hjuling, men ändå.

Han körde ju exakt i samma spår, men lite för sankt verkar det varit..

Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

Fredrik Reuter  
#389407 Hej,
Här kommer en till. Den dök upp i flödet på tuben och passar bra in här.


   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

halvproffs  
#389467 Roligt att det finns framåtanda att tillverka saker som det här. Tyvärr om jag tror rätt kommer den inte att hålla särskilt länge. Såg vek ut i konstruktion. Glappet i svängen var besvärande. bättre än att handlasta iaf. Kanske jag som har för dåligt tålamod?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - ATV och Fyrhjulingar

Fraden  
#522502 Gammal tråd. Men dock fortfarande intressant.
Ingen som sitter på några filmer där ni själva kör atv och timmerkärra med vanlig vinsch istället för kran?

Detta videoklippet tyckte jag var rätt så skoj att titta på:


Men vore skoj att se era ekipage på film (både kran och vinsch).

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).