Slurfi skrev:Jag är en vän av full-size pickisar och de små pickisar jag åkt/kört så är ingen särskilt
komfortabel i jämförelse.
Så om TS kan tänka sig en full-size 2wd av lite äldre modell så är det nog det närmaste
du kan komma en prisvärd, komfortabel, lättmekad och praktisk pickis med bra andrahandsvärde
och vettig driftskostnad.
Köper du en nyare japsare för fyrahundratusen och den drar kring litern milen så har du ju inte
kommit nånstans i komfortabiliteten och får ändå betala rejält.
Då är ju frågan vilken nivå man ska sikta på, en för 32000:-
http://www.blocket.se/hassleholm/Chevro ... ca=1_8&w=3
Eller en modernare för 115000:-
http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol ... ca=1_8&w=3
Båda tyvärr 4wd så de är ju dyrare i inköp och drift och inte lika bekväma.
Edner skrev:Frihjulsnav har dom ju.
Det hade iallafall min chevapickis jag hade för några år sedan.
Men hur mycket kan den extra vikten påverka bränsleförbrukningen?
Hema skrev:Kan bara instämma i att dagens pickuper är alldeles för höga på flaket. Bara för att det är en 4wd så ska de plötsligt höjas minst 10cm jämfört med en 2wd. Skrapa vindrutan kan också va en utmaning, om man inte är lång.
Vardon skrev:Jag hade kört på transporter med flak (om man nu vill ha flak) och 4 motion. Skön och enkel att köra, ligger helt okej på motorväg som dålig grusväg. Funkar helt okej på dåliga vägar och enklare terräng. Är väl egentligen markfrigången som är mest begränsande.
Men jag gillar inte pick-uper. De flesta blir för höga och otympliga att jobba med. På transportern fäller man ner sidolämmen och ställer på sin pall med gaffeltrucken. På pickup får jag alltid sidolämmen i brösthöjd och når sen bara det armarna är långa, svårt att luta sig över.
Har VW amarok och transporter på jobbet och upplever amaroken som väl så stor när man ska manövrera men rymmer inte i närheten lika mycket.
Slurfi: Upplys en pickup hatare varför de är bra Jag kanske bara inte sett ljuset.
bgl skrev:Grundläggande konsumentupplysning: RAM V6 diesel-motorn är ursprungligen en SAAB-motor!
bgl skrev:Gamla 9-5 kunde en kort tid levereras med en Isuzu V6-diesel.
Till den nya 9-5 utvecklades tillsammans med VM Motori en V6-diesel, den motor som är grunden till Chryslers nuvarande V6-diesel som finns i bl.a. RAM och vissa Jeepmodeller.