Skogsekonomi

Skatt är den sanna girigheten

11 inlägg 4714 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skatt är den sanna girigheten

svampbob  
#387558 http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-a ... irigheten/



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387578 Ju högre skattesats, ju dummare samhälle.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387632 Så sant, läste den tidigare idag och nog är det skoj med en författare som formulerar sig om ett intressant ämne.

Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

machonisti  
#387669
Niking skrev:Ju högre skattesats, ju dummare samhälle.
/Niklas

Då flaggar blåvitt högt!

Användarvisningsbild

Re: Sv: Skatt är den sanna girigheten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387674
machonisti skrev:
Niking skrev:Ju högre skattesats, ju dummare samhälle.
/Niklas

Då flaggar blåvitt högt!


Och blågult ännu högre, med rödvita allra högst.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skatt är den sanna girigheten

Bosse1  
Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395968 Avskaffad statlig inkomstskatt skulle ge större skatteintäkter http://www.dn.se/debatt/avskaffad-statl ... ntakterna/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

svampbob  
#395977 Jag håller med. Ser man med egna ögon hur mycket som går till skatt så förstår man det bättre. Som väldigt många företagare vägrar jag gå över gränsen för statlig inkomstskatt. Plattskatt skulle lösa mycket och undvika mycket krångel. Jag tycker att den som tjänar dubbelt så mycket och ska betala dubbelt så mycket skatt.
Att jag är vaken denna tiden beror på flygstrejken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396051
svampbob skrev:Jag håller med. Ser man med egna ögon hur mycket som går till skatt så förstår man det bättre. Som väldigt många företagare vägrar jag gå över gränsen för statlig inkomstskatt. Plattskatt skulle lösa mycket och undvika mycket krångel. Jag tycker att den som tjänar dubbelt så mycket och ska betala dubbelt så mycket skatt.
Att jag är vaken denna tiden beror på flygstrejken.


När du säger dubbelt så mycket skatt, är det räknat i kronor och ören eller räknat i procent?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

svampbob  
#396112
Niking skrev:
svampbob skrev:Jag håller med. Ser man med egna ögon hur mycket som går till skatt så förstår man det bättre. Som väldigt många företagare vägrar jag gå över gränsen för statlig inkomstskatt. Plattskatt skulle lösa mycket och undvika mycket krångel. Jag tycker att den som tjänar dubbelt så mycket och ska betala dubbelt så mycket skatt.
Att jag är vaken denna tiden beror på flygstrejken.


När du säger dubbelt så mycket skatt, är det räknat i kronor och ören eller räknat i procent?
/Niklas


Jag menar i kronor. Ser man på den svenska kommunalskatten så är den egentligen en platt skatt. Du betalar 34 kr på varje intjänad hundring. Det är den statliga skatten som förstör det hela.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skatt är den sanna girigheten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396164
svampbob skrev:
Niking skrev:
svampbob skrev:Jag håller med. Ser man med egna ögon hur mycket som går till skatt så förstår man det bättre. Som väldigt många företagare vägrar jag gå över gränsen för statlig inkomstskatt. Plattskatt skulle lösa mycket och undvika mycket krångel. Jag tycker att den som tjänar dubbelt så mycket och ska betala dubbelt så mycket skatt.
Att jag är vaken denna tiden beror på flygstrejken.


När du säger dubbelt så mycket skatt, är det räknat i kronor och ören eller räknat i procent?
/Niklas


Jag menar i kronor. Ser man på den svenska kommunalskatten så är den egentligen en platt skatt. Du betalar 34 kr på varje intjänad hundring. Det är den statliga skatten som förstör det hela.


Japp, även den statliga skatten borde vara platt.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).