Öppna kategorin

Köpa domännamn och webbhotell

12 inlägg 4326 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa domännamn och webbhotell

Vilsten  
#387286 Kanske ligger lite utanför ämnesområdet för detta forum men tror kanske kunskapen finns ändå.

Behöver ett webbhotell och ett .se domän för en mindre hemsida till företaget, i första hand i marknadsförings syfte. Alltså begränsad trafik och inga större lagringsbehov. Tror det räcker med html och CSS men möjlighet till php skulle inte skada.

Men alla verkar sökordsoptimera sönder dessa termer så att hitta vettiga alternativ på Google är inte jätte lätt. Dns forwarding ska ingå i domänet och webbhotellet vara så billigt som möjligt, finns det gratis alternativ utan reklam?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

branndal  
#387288 Loopia kan jag rekommendera vad gäller deras registreringen av domännamn. DNS och webb vet jag inte, driftar eget för att det känns mer tillförlitligt...

Avatar Fallback

Re: Köpa domännamn och webbhotell

teinarsson  
#387289 Jag skulle också rekommendera Loopia. Vi har kört det i vårt företag i sju år nu och jag använder det även för en förening och några mindre projekt på jobbet. De har ett privatpaket för ca 1000 kr per år som räcker för dina behov. De har också en smidig installation av wordpress vilket ger en mycket enkel möjlighet att göra en vettig hemsida med eller utan blogg. Du får också mejl till din domän.

Pratar du med någon som jobbar med IT så säger de nog att du ska undvika Loopia för att de tycker att det är något som Kellfri eller Lidl men för den typ av behov du har så fungerar det så bra att du förmodligen aldrig kommer märka några problem.

Jag har också några gånger fått ta över webb- och domänkonton som körts i olika utländska gratistjänster. Det har fungerat och uppfyller säkert dina behov men de få gånger man behövt ha något slags support så har det i stort sett varit omöjligt.

Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Fredrik Reuter  
#387290 Hej,
Binero har funkat skapligt enligt mig, jag kör några smågrejer där ännu. http://www.binero.se

Ipeer funkar också bra, det webhotellet har skogsforum legat på tills vi växte ur det (2008). http://ipeer.se/webbhotell.php

Loopia har jag ingen erfarenhet av men funkar säkert kanon!

Avatar Fallback

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Brickan  
#387296 Jag använder webcows sedan 15 år och det går fint. Jag är nöjd och jag har stannat där. En kompis använder space2u och säger att det är bra. En annan säger detsamma om fsdata.

Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Fredrik Reuter  
#387298 Hej,
Som ett tillägg i djungeln, wordpress har en smidig lösning (det är de dock inte ensamma om iofs) där man skapar en sajt åt sig själv kostnadsfritt. Sedan kan man köpa sig ett domännamn på ex Binero för 99sek/år och koppla till sajten man har på wordpress. Då får man en snygg lösning om än dock inte med fria tyglar som man har med en egen sajt. https://sv.wordpress.com/

Det finns många andra som kör på detta sättet också och skulle det vara en lösning som skulle passa dig så kan du jämföra wordpress med Google - https://apps.google.com/intx/sv/products/sites/ eller varför inte www.n.nu som drivs av en svensk kille, dock ej från Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

SHR  
#387304 Vi har i byaföreningen Loopia och det har väl fungerat ok. Användes oss av Wordpress, men då kunskaperna är begränsade får jag inte bort "bloggkänslan" från hemsidan. Beror väl lite på hur den ska se ut iofs.

Har kontaktat kundtjänsten på Loopia några gånger och de har vart trevliga och svarat snabbt!

Avatar Fallback

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Vilsten  
#387312 Tack för alla svar. Hade budgeterat på 500kr/år för hemsida men det kanske var optimistiskt? Har sedan tidigare ett par domän hos loopia som jag aldrig använt, men om jag fattar deras admin sida korrekt krävs ett månadsavgift för att peka domänen till en webbplats? Annars kan man bara välja att parkera domänen.

Hade först tänkt att skriva webbsidan själv i html/CSS, men efter en halv dag i notepad++ så fick jag visserligen ihop ett skal med fungerande funktioner men designen såg som den hörde hemma på 90-talet. Så får kanske ta och använda mig av någon av de verktyg som finns, vill dock gärna undvika blogg känslan.

Hade inte varit så dumt att ha hemsidan på egen server hemma men det är förbjudet hos min internetleverantör.

Ska ta och kolla upp era tips.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa domännamn och webbhotell

mickey  
#387331 One.com
Webhotell 15:-/mån, helt ok webvtg. Enkelt att sökmotoroptimera.
Haft sida där i marknadsföring/försäljning sedan 2007, klockrent.

Avatar Fallback

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387336 Har också one.com har 5 toppdomäner och det funkar klockrent. Dessutom har de suverän support. Mkt prisvärt. Har du flera domäner så adderas utrymmet ihop så du kan lagra mer på en o mindre på en annan. Dock klarar de inte domäner med å ä ö o det är enda minuset.

Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387338 One.com här åxå, prisvärt.

Användarvisningsbild

Re: Köpa domännamn och webbhotell

Kse  
#387343 Kör oxå one.com, billigt och bra program för att bygga hemsidor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).