Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Nytt från Komatsu

63 inlägg 38036 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

Axl  
#386024
Robert Å skrev:875 ersätter 865 och ny rev på 895, nya bankar som dom mindre och omarbetat loadflex. Nya grindar också. Och jag har också hört nått om en mindre skotare men det är nog bara som idé än..

Hur mycket större är 830 jämfört med gamla 820/828?


835 väger väl 16 ton enl komatsu, det är väl ungefär vad en 828 väger med lass!

Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Fredrik Reuter  
#386826 Ny teaser precis upplagd.

The future is calling!

Premiär 16 Maj 2016.


Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Skogsfrost  
#386843 Såg ni! Komatsu har tydligen skaffat någon ny variant av led-belysning @-)

Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386862 Kanske dom ska börja använda DHL för snabbare reservdelsleveranser :roll:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Nytt från Komatsu

skogsjan695xl  
#386888
Simba skrev:Kanske dom ska börja använda DHL för snabbare reservdelsleveranser :roll:


Inte DHL med ljus från skyn.
UFO som levererar i framtiden.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387081
Simba skrev:Kanske dom ska börja använda DHL för snabbare reservdelsleveranser :roll:

Ligger allt på hyllan behöver det inte gå så snabbt :-P

Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Fredrik Reuter  
#387116 Framtiden kallar!
Och här ska vi gå i en dryg månad utan att veta vad kallet är! :lol:

Fast det är nog mest jobbigt för Komatsu, det kan inte vara lätt att hålla detta hemligt tills den 16 Maj! :wink:

Om framtiden kallar så kan vi nog utesluta en uppdatering i något av produktprogrammen eller vad tror ni?
Inte heller åtthjuliga skördare borde innefattas i detta.

Något att spåna vidare kring:

- Kranspetsstyrning skördare?
- Skotare med lastindex över 1 (Eller nja, det skulle ju vara "history calling"... :wink: )?
- Elhybrid (kanske där man kan Ta vara på lägesenergin i stående träd vid avverkning )?
- Lansering av bandställ på skotare?

Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

sealing  
#387129 Enligt pressmeddelandet på komatsus hemsida så lanserar dom ett aggregat (c283) idag. Detta agg är tänkt till bandgående maskiner vilket antagligen betyder att det är ruskigt stort.

Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Fredrik Reuter  
#387131 Jepp, jag skrev en liten blänkare om detta i tråden Komatsu C283, nytt grovt skördaraggregat där finns också några bilder på "monstret".

Vi jagar vidare! :-BD

Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

Tommy855  
#387227 Vilken tråkig teaser. Men med tanke på att dom lånade farsans Lynx för att reka / filma i skogen bör det komma en fetare video i maj :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Torbjörn Johnsen  
#387241 Lynxen såg händelsevis inget spännande?

Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

Tommy855  
#387253 Den fick säkert se och höra mer än vad jag fick när jag va och spanade in grejerna :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388409 Future is calling....jo jo....90-talet ringde och ville ha tillbaka sitt operativsystem. Någon som vet om dom släppt taget om sitt kära Windows XP. Skandal att dom levererar maskiner med operativsystem som inte längre uppdateras. Visst, det funkar i maskin men dom flesta använder fler program än maskinen levereras med och då uppstår ofta problem.

Användarvisningsbild

Re: Nytt från Komatsu

skogsjan695xl  
#388412 Det är win 8 nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt från Komatsu

FMJ  
#388531 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208560347155021&set=pb.1498996132.-2207520000.1461320494.&type=3&theater

Vad är konstigt att se bilden?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).