Motorsåg och handhållet

Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsrabatt?

9 inlägg 4592 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsrabatt?

bgl  
#386866 Jaha, då har man fått motorsågskörkort och några rabattlappar.
Den från Stihl är lite knepigt formulerad, har någon fått köpa mer än en produkt till 20% vid ett och samma köptillfälle?
Nu tänker jag ju inte köpa lika många Stihlsågar som krävs enligt reklamfilmen från Frankrike, men kanske grannen vill ha en på samma gång!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

Göt  
#386868 Har för mig att det stod ett maxbelopp på lappen. Själv köpte jag en. Men man borde ju kunna köpa mera saker.

Användarvisningsbild

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

rokon  
#386887 Jag ger en extra stjärna i kanten för trådskaparens längsta sammansatta ord i rubriken "motorsågskörkortsrabatt?"
då jag avskyr särskrivning så du får säkert sätta samman hur många sågar du vill hos handlaren på motorsågskörkortsrabattkortet då nog fler delar min syn, särskilt handlarna.

Avatar Fallback

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

Tosca  
#386926 Stihlchecken har ingen beloppsgräns tror jag, till skillnad från de övriga två.
Så det är nog bara att handla på.

Avatar Fallback

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

Robertberg  
#386947 När jag fick mina rabattcheckar 2009 så hade Husqvarna och jonserad rabatt på vara, tex en motorsåg.
Stihls check gällde rabatt på ett köp, men med ett maxbelopp istället.

Avatar Fallback

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

Hema  
#386952 Jag har för mig att det var hur mycket du orkar bära ut vid ett köptillfälle 20% (under ett år) ;)
HVA o J-Red var max 4-5000 vardera och under 6mån. Men det är på ordinariepris och för de sistnämnda fanns det ofta någon kampanj som var bättre. Stihl har väl färre kampanjer så då kunde lappen löna sig. Jag fick dock aldrig nytta av mina. Gå runt med vit plastig såg i snön. [-X :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

cruisern  
#386971 I mitt fall så gällde det obegränsat antal Stihl/Viking produkter vid ett och samma tillfälle. Detta var dock år 2012. ÅF ringde Stihl för att kontrollera vad som gällde. Sedan tror jag det kan vara upp till resp, ÅF hur man ser på det.

Avatar Fallback

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386983 När jag tog mitt kort 2007 fick jag 2 värdecheckar på 2500kr, en från hva och en från stihl
Blev ett par kängor på den ena o den andra blev liggande

Avatar Fallback

Re: Hur många Stihlsågar kan köpas med motorsågskörkortsraba

Nonkan  
#387886 Blanketten vi ÅF ska fylla i och skicka till Stihl (för delvis kreditering, vi och Stihl står för halva rabatten var) har rader för väldigt många artiklar, så handla på ni..

Hva/Jonŝered har inte heller någon gräns, men den checken är effektivast vid köp på 5000:-, sedan minskar ju % rabatt då det är max 1000:- rabatt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).