Skogsvagn (Huggarvagnar)

GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

66 inlägg 40436 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

valtra121A  
#386665 Dubbelram som är rätt dimensionerad håller! Jag har en palms vagn identisk med gammavagnen, exakt samma vill jag minnas! Endast färgen skiljer när man studerar den på nära håll :grin: jag har en palms 840 kran på min o den lyfter runt 500 kg på full längd o den verkar klara sig bra från sprickor hittills. ... fc45 som sitter på gammavagnen är det bra räckvidd på men aningen klen tyvärr!

FTG
Användarvisningsbild

Re: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

Skogsavverkaren  
#386684 Allt håller dom första åren :lol:

Avatar Fallback

Re: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

Tosca  
#386702 Javisst, vi hade ju faktiskt sprickor i vår Blondin '84 när vi sålde den '02, så viss utmattning får man nog räkna med även i en dubbelram.

Avatar Fallback

Re: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

rikard_e  
#386765 allting kan mattas ut. Har sett chassieramar på lastbilar som börjar spricka.

Avatar Fallback

Re: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386781
Tosca skrev:Javisst, vi hade ju faktiskt sprickor i vår Blondin '84 när vi sålde den '02, så viss utmattning får man nog räkna med även i en dubbelram.


Ja det är ju förskräckligt att en 18 år gammal maskin fått för sig att börja spricka? Gick det på garantin? :lol:
OBS, bara skojar nu på måndag morgon!

MVH
Morgan Nordin, K.T.S

Avatar Fallback

Re: Sv: GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

valtra121A  
#387192
Skogsavverkaren skrev:Allt håller dom första åren :lol:
jo visst är det så! Ja har ju bara hunnit köra 2500 Tim sen juni -14 så det är ju en bit kvar till 6000 när det är dags att byta:-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).