Skogsvagn (Huggarvagnar)

FMV

40 inlägg 45679 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FMV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278569 Vad jag hört, mer hörsägen , så var de pedal till torntilt på Rottnes Rg 70 o den nyare RG 83 som satt på Rapid

FTG
Avatar Fallback

Re: FMV

Blondin 750  
#278591 Alldeles rätt, tiltfunktionen av tornet sker med en pedal för vänster fot. Jag var en aning skeptisk i början men nu vill jag inte vara utan den funktionen, det är väldigt praktiskt när det är trångt i gallring och så är kranen ganska stark om man lyfter med tornet.

Avatar Fallback

Re: FMV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278611 Av de jag sett av FMV så var 290 en helt ny model som var betydligt längre än alla normalkranar som dom o Lima, Ilsbo mm gjorde då, tänk på att 330(2500)som var större nådde bara 4,8 och 240(2000) med utskjut 5m och den äldre 280(2300) nådde bara 4,4
De är nog tveksamt att de finns ett dubbelteleskåp som passar rakt av men de kanske finns kreativa som bygger ett ;)

Avatar Fallback

Re: FMV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278731 Grävde fram en broschyr ur arkivet med utbudet från FMV i skarven när 350 blev 360 och 460 blev 470.
Står 360 och 470 vid bliderna men dom har inget länkage på vikleden alltså är de 350 o 460 på bilderna då.
I specen för 290 finns där iaf bara enkelteleskåp

Har velat lägga upp lite innan men haft för dåligt "bredband" innan men nu finns fiber så nu är de lätt att ladda upp filer :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: FMV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278733 Kastar in en om FMV 290 då enbart och en på deras första drivvagn och kranen med tiltbart torn där hette visst 3060 o inget annat som jag påstod innan

Avatar Fallback

Re: FMV

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278734 Såg denna i en Blocketannons för något år sen med, har för mej de sto MF Flexor men vilken FMV model de är kommer jag inte ihåg

Användarvisningsbild

Re: FMV

Skogsavverkaren  
#386577 FMV 290 har bara haft enkelteleskåp, och dom var så svaga så enkelt var tillräckligt

Användarvisningsbild

Re: FMV

jipe  
#835443
gnisten83 skrev:Kastar in en om FMV 290 då enbart och en på deras första drivvagn och kranen med tiltbart torn där hette visst 3060 o inget annat som jag påstod innan


Hej jag vill prova och hoppa in i tråden här Jag har köpt en FMV 290 skogsvagn 4wd och undrar lite vad den kan väga inför transportbeställning. Är det någon som vet? /Jimmy

Avatar Fallback

Re: FMV

jannee  
#835445 Tror att vikten ligger runt 2500 kg - komplett med kran och grip.
Vid transport på lastbil får du nog betala/flm.

Användarvisningsbild

Re: FMV

jipe  
#835663
jannee skrev:Tror att vikten ligger runt 2500 kg - komplett med kran och grip.
Vid transport på lastbil får du nog betala/flm.

Hej tack för svar. Jo jag får räkna runt den vikten. /Jimmy

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).