Bilar

Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

7 inlägg 4652 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

Torbjörn Johnsen  
#385512 Är det någon som testat den här eller vet mer om hur det fungerar. Verkar ju vara enkelt att hänga på:

http://www.backpack.se/



   TS
Avatar Fallback

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

bgl  
#385517 Inte just detta fabrikat men NIMA har en liknande som heter "Heck-Pack"!
Användbar för små smutsiga laster, tex motorsåg.
Men blir snabbt baktungt och alltid skitigt.
Bilden med 4 bilhjul som last tror jag inte på, bilen kan bli lättstyrd, bländar mötande och i ett större gupp kan bakkanten på flaket tom slå i marken. Står det 70 kg kultryck i bilens papper och tyngdpunkten på lasset flyttas bakåt blir det inte många kilo kvar som last.

Avatar Fallback

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386240 Svågern har något liknade för släng upp skjutna vildsvin i, så de sista blodet hamnar på vägen istället för i bilen

Användarvisningsbild

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

JensSkoog  
#386243 Undrar om den är godkänd av trafikpolisen här i Norge?

Har en gång körd med fem cyklar bak på bilen på ett anpassat cykelstativ på min
gamla Ford Mondeo. Var ingen höjdare med den extra vikten bak på slingrande väg. :wink:

Avatar Fallback

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

Carlfritidshuggare  
#386249 Jag har aldrig sett något sådant i verkligheten ute i trafiken. Om den funnits på marknaden i över 15 år och man inte sett den en enda gång - säger det något om detta en bra eller dålig idé? Hade samma fundering dom bgl angående styrbarhet med mera. En motorsåg eller två är väl ok men tyngre? Fiberduk i lastutrymmet verkar enklare.

Användarvisningsbild

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

halvproffs  
#386251 Nödlösning i mitt tycke. Har aldrig sett någon jag heller. Vill man spåra tjuvskytten är den bra.

Användarvisningsbild

Re: Lastbrygga till bilen - undrar hur det fungerar?

Vardon  
#386255 Har sett en liknande lösning till en Caravelle T4. Det körde de ett ganska rejält lass. Var nog ungefär 1x1 m stort och vägde nog 75 kg. Verkade fungera bra, man blockerar ju luckan dock skulle de alltid ut med allt så började med det som stod längst bak så det funkade nog bra.

Jag undrar vid monteringen, får man verkligen fästet att låsa så mycket om kroken så inte lådan skakar loss lite och vill vrida sig och hörnet går i kofångaren. På videon via deras facebook var det typ 3 skruvar med plasthandtag och en insex som drogs utan nyckel (hum).

Hade nog hellre valt ett lätt obromsat släp för ungefär samma eller mindre pengar. Visst jag får bara köra 80 frågan är hur mycket fortare man vill köra med en sån klump bakpå. Min erfarenhet från bilar är att:

Lastutrymmet räcker till
Nån specialtransport var 7e kvartal - jag kan hyra ett släp
Lastutrymmet räcker inte till - då har jag redan övervikt i bilen så det sjunger om det - Köp större bil.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).