lör 25 okt 2008, 17:09#38582
Vi hade ju 1600 kranen på 921an vi hade förut, jag tyckte den gick jäkligt bra ändå. Inte är då dagens vikarmskranar nå mycket snabbare tycker jag, jag led då aldrig över att den lyfte för lågt på 921an men däremot på en 911 jag körde en sommar så tyckte jag den lyfte betydligt lägre.
Tyngpunkten tror jag blir lägre med den gamla teleskopkranen än dagens vikarmar, "knäet" står ofta högt på vikarmskranarna....
Däremot så var det ju inte roligt då det gick en slang där inne i bommen när det var 20 grader kallt och mörkt
Men dom höll å andra sidan väldigt bra. Överhuvudtaget så blev det ju aldrig nåt fel på kranarna där, vi körde 20 000 med våran och det var itne mkt fel vi hade.
Jag har hört att teleskopkranarna helt enkelt blev för dyra att tillverka och att det var en av anledningarna till att dom slutade med dom. Sen så var dom ju som ni redan sagt inge vidare i gallring.
Avverkar numer med en JD1270g!