Ny Teknik och Elektronik

Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

23 inlägg 7762 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

machonisti  
#385148 Vilka "trumpna" miner när de upptäcker att gunen är utbytt till en motorsåg :lol:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385389
Seb macahan skrev:Vettigt vapen??


Den videon är lyckligtvis inte äkta. Ett stort spelföretag som animerade delar av den som reklam.
Men det är väl bara en tidsfråga innan dylika drönare existerar.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385407
Anders Olsson skrev:
Seb macahan skrev:Vettigt vapen??


Den videon är lyckligtvis inte äkta. Ett stort spelföretag som animerade delar av den som reklam.
Men det är väl bara en tidsfråga innan dylika drönare existerar.


Ja det var till att ha tilltro till farkostens stabilitet. Med tanke på rekylen samt att vara så nära själv.

Säker vapenhanteting Näe. :???:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Seb macahan  
#385463 Jaha, då är man lurad igen. Fan ta dessa duktiga animatörer. Förr kunde man lita på att det man såg på tv var sant. Nu kan man ju inte lita på någonting alls. Är då motorsågs drönaren också animerad? Vad är det som säger att den inte är det?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Fredrik Reuter  
#385503 Hej,
Jag håller med i sak, det är lite skrämmande.
Men jag tror att man ska se detta som ett "cool grej" gjort av uppfinningsrika ungdomar.
Det ska nog mycket till innan detta blir en produkt, än mer få den godkänd, eller vad tror ni?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

totte  
#385579 Det syns tydligt, folk, eller dockor, exploderar inte med en ljusblixt av kulträffar.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385583
Seb macahan skrev:Jaha, då är man lurad igen. Fan ta dessa duktiga animatörer. Förr kunde man lita på att det man såg på tv var sant. Nu kan man ju inte lita på någonting alls. Är då motorsågs drönaren också animerad? Vad är det som säger att den inte är det?


Det är ju helt klart en av de bättre animationerna som gjorts, så det var nog många som gick på den.
Man förväntar sig ju inte att animerings-proffs ska gå in och hjälpa till med en sådan video.
Här kan du läsa mer: http://www.themarysue.com/fake-cod-quadrotor/

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsdrönare - KillerDrone, från Finland (video)

Seb macahan  
#385590 Tack för tipset men min fascination försvann... :lol:
Det där med att saker exploderar beror ju på lite vad som är i det man skjuter på. Sprängmedlet Dolor detonerar vid träff av en kula. jänkarna brukar trycka in sånt i lite allt möjligt när det ska skjutas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).