Motorsåg och handhållet

Vad är detta för sågar?

22 inlägg 9142 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

Kammestra  
#384043 Fick igång alla 3 idag! :)
Partnern och kvarnen går faktiskt helt ok. Mccullochen var lite grinigare. Den öste på bränsle så jag fyllde hela botten av sågen först.
Gav upp den ett tag, efter ett par timmar försökte jag igen och då hoppade den igång. Fick den att gå på tomgång i cirka 20 sekunder sen dog den. Men den startade "snällt" igen direkt efter, bara man höll lite gas.

Har film på när dom går, men med 0.5Mbit upp på linan så får dom ligga över natten så postar jag dom imorn, förhoppningsvis...

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

totte  
#384114 Vad roligt :grin: :-BD ! Fantastiskt och märkligt att "vattenkannan" (McCullochen) startade :shock: .

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384138 Ha provar starta några stycken (33Super och 35) och har det inte fått i sig nåt av de sämre bränslen vi haft senaste 35-40 åren brukar de faktisk gå om gnistan är där.

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

Kammestra  
#384308 Blev en kort film på macen bara (utrymmet tog slut på mobilen), den andra filmen ville inte laddas upp. kanske testar youtube sen.
Ursäkta för foppatofflor o mysbrallor :grin:


http://vid254.photobucket.com/albums/hh103/Kammestra/20160328_145728_zpszram9afu.mp4


Försökte leta efter vilken modell det var exakt, hittade bara detta numret. Betyder det något för någon?
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384313 Rätt säker på att det där är en 35B.

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

Kammestra  
#384429 Nu fick jag upp filmen.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för sågar?

totte  
#384515 Trevligt! Macen går, det räcker ju så. Husqvarnan och Partnern låter som det går riktigt fint båda två. Partnern är en såg som kan användas, medan Hva:n är ett museiföremål, saknar både avvibrering och kedjebroms. En sån såg som man under väl kontrollerade former kan kapa några skär på vedbacken eller på uppvisningar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).