Verkstan

B20

23 inlägg 11179 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: B20

amigo  
#384265 Kolla även att motorn är jordad, oftast med en jordfläta

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: B20

Botvig  
#384291 Vad jag förstod har du gnista mellan tändspole och jord,men inte på stiften.
Har du gnista från tändspolen så fungerar brytare och kondensator.
I så fall har du problemet i fördelaren eller tändkablarna.
Fördelarlocket kan vara sprucket, rotorn kass, avbrott i tändkablarna.
Tändkablarna kan vara av typ kolledare dessa har en tendens att åldras och kolet spricker i kabeln, byt till nya kablar.

Avatar Fallback

Re: B20

superdave  
#385688 @wizz det lyser hela tiden när man kopplar + på spolen och jordar och drar runt motorn med handkraft. Det är bara att glatt handla ny brytare då vad jag förstod

   TS
Avatar Fallback

Re: B20

superdave  
#385689 För det kan ju inte vara mer än en sak som pajat?

   TS
Avatar Fallback

Re: B20

superdave  
#385696 Jo jag skruvade bort och såg att det hade ärgat, smärglade lite, tillbaka och vips så hoppade den igång:)

Nu vet jag inte exakt vad spelet ska vara så det blev 0.4 när nocken är i läget på bilden. Rätt?

   TS
Avatar Fallback

Re: B20

superdave  
#385697 Äh, det gick inte att lägga upp en bild. Nocken ligger iaf an mot spetsens glidklots och då har jag ett bladmått på 0.4 mellan spetsarna.

   TS
Avatar Fallback

Re: B20

wizz  
#385701 Ja jag har för mig att det ska vara 0,40mm men handla nya brytare så länge dom finns för vettiga priser...

Avatar Fallback

Re: B20

röjjare  
#386385 Köp en strob-lampa också om du inte har en. Går att ställa tändningen utan också men enklare och bättre med lampa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).