Traktorn i skogen

MB Trac 800

61 inlägg 42119 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

branndal  
#382909 Snöröjningklipp igen, nu med kall torr snö. Tror jag måste se över gnisslet från knoppen på ratten och skramlet från splitten...


   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

branndal  
#383315 Frånkoppling av plogblad, ovanligt smärtfritt men det är ju plusgrader...


   TS
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

totte  
#383337 Gick ju fint det, men det var en skakig fotograf :lol:

Fixade länken. Om det står "&feature=youtu.be" i slutet så måste man radera det om det skall funka här.

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

branndal  
#383399 Äldste sonen som ville filma och lägga ut, lite skakigt och så passade han ju på att hälsa till sina kompisar... :grin: Påkopplingen brukar vara betydligt svårare, speciellt när det går från plus till minus alltid fullt i i is överallt speciellt hydraulkopplingar...

   TS
Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

JohannesG  
#384902 Har du några bilder på "lådan för benen" och snurrstolen i hytten? Vill bara påminna, känn ingen press.

Allt gott: Johannes G

Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

mrvimek  
#384999
ImageUploadedByskogsforum forum1459522159.090510.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1459522182.221521.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1459522206.172490.jpg

Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

mrvimek  
#385000 När pappa körde i England åt tufab :)

Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

Hema  
#385010 Fet den blir med så breda däck. Jag har alltid tyckt att det har varit något extra med just MB Trac, tråkigt att de la ned.

Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

mrvimek  
#385043 Dom görs än men heter droppsta eller något så ;) de var så surt där och därför breda hjul

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

branndal  
#385048 Ser ut att vara samma kran, en mowi med dubbla lyft, intressant höjning av merd den smala kranpelaren. Jag kan ju inte lägga min kran framåt när den sitter på. Ser ut som att den kranen också från början haft tilt...

   TS
Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

mrvimek  
#385060 Kran finns kvar men sitter på en huggarvagn nu och pappa gjorde om tornet själv och sen så köpte han den första Ford versitile som gjordes för skogen :)

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

JohannesG  
#385064
mrvimek skrev:Dom görs än men heter droppsta eller något så ;) de var så surt där och därför breda hjul

Doppstadt trac hette de, men görs inte längre. Den enda motsvarigheten idag tror jag är JCB Fastrac, men jag vet inte hur de är i skogen.

MVH: Johannes G

Användarvisningsbild

Re: MB Trac 800

branndal  
#385065 Finns nån wf trac eller nåt liknande, enbart för skogsbruk som tillverkas. Ser rätt trevlig ut...

   TS
Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

Hema  
#385072
branndal skrev:Finns nån wf trac eller nåt liknande, enbart för skogsbruk som tillverkas. Ser rätt trevlig ut...

Tänkte precis leta upp namnet, danke :)

Avatar Fallback

Re: MB Trac 800

alias  
#385097
mrvimek skrev:När pappa körde i England åt tufab :)


Blev lite nyfiken och googlade "Tufab" och hittade en tråd här från 2007:

Gallringsskördare TUFAB GS-301

Om jag förstod det hela rätt så var Tufab namnet på ett skördaraggregat - kan det stämma?

Vad var anledningen till körningen i England - marknadsföring?

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar