Före och efter jobbet

Skogsforum 10 år

38 inlägg 22644 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum 10 år

Fredrik Reuter  
#381263 Hej,
Idag, 15 Mars firar vi 11 år som skogsforum funnits i den digitala världen.
Tiden går fort när man har roligt!

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsforum 10 år

tallen100  
#381266 \M/ \M/ \M/ :-BD

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum 10 år

Göt  
#381290 Det var bra. \M/

Läste i en gammal skogsägaren att samma företag som skogsforum drev en virkessäljningsite finns den kvar :?:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum 10 år

Fredrik Reuter  
#381291 Hej,
Huh ja, det är http://virkeshandel.se/ de måste avse.
Virkeshandel var ett försök/test att se om virkeshandeln var mogen för webben, tror det var runt 2009 jag startade den.
Det var den inte, och det har flera erfarit på senare tid också.

Men jag låter sajten vara kvar, låt vara tämligen outvecklad, så får vi se vad som kan hända framöver.

Det är lite spännande för sajten är ändå skapligt komplex. Virkesköpare kan gå in och prenumererar på sina fångstområden, kommer det in ex en slutavverkning så får dessa mail direkt och kan gå in och kolla och ev kontakta säljaren.
Men det är som sagt en skapligt rigid bransch och kanalerna med en "egen" virkesköpare hos bolaget/föreningen är starka.

Kul att du frågade Göt! :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum 10 år

totte  
#381335 Grattis forumet! Bara två år tills det blir tonåring.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum 10 år

Hema  
#381359
totte skrev:Grattis forumet! Bara två år tills det blir tonåring.

Lugnet före stormen menar du? :)

Avatar Fallback

Re: Skogsforum 10 år

Hema  
#381361
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Huh ja, det är http://virkeshandel.se/ de måste avse.
Virkeshandel var ett försök/test att se om virkeshandeln var mogen för webben, tror det var runt 2009 jag startade den.
Det var den inte, och det har flera erfarit på senare tid också.

Men jag låter sajten vara kvar, låt vara tämligen outvecklad, så får vi se vad som kan hända framöver.

Det är lite spännande för sajten är ändå skapligt komplex. Virkesköpare kan gå in och prenumererar på sina fångstområden, kommer det in ex en slutavverkning så får dessa mail direkt och kan gå in och kolla och ev kontakta säljaren.
Men det är som sagt en skapligt rigid bransch och kanalerna med en "egen" virkesköpare hos bolaget/föreningen är starka.

Kul att du frågade Göt! :-BD

Inte för att jag gillar appar eller kollat in sidan, men det låter som funktionen skulle funka som app. Men många skogsägare kanske inte har en smartphone eller rent av internet (eller iaf kunskap om det)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum 10 år

Fredrik Reuter  
#381378 Hej,
Ja, anno 2016 så skulle det kanske funka i en app.

Men jag tror att kanalen telefonledes mellan lokal virkesköpare och skogsägare är mycket stark.

Det vore intressant om vi kunde dra igång diskussioner kring detta igen. Tror vi har en gammal tråd om virkeshandel.se, kanske ska vi återuppliva den? :-BD

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).