ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 421105 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Robbanhög  
#380426 Ibland blir det inte som man tänkt sig[emoji31]
ImageUploadedByskogsforum forum1457732772.493687.jpg

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

svampbob  
#380431 Fick du lasta av för hand innan du reste upp vagnen?

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Robbanhög  
#380520 Hade som tur va ett brytblock med så jag kunde dra av lasset. Annars hade jag nog gått hem [emoji16]

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

skogsbonne  
#380529 kört upp på för hög stubbe?

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

svampbob  
#380531 Jag trodde jag skulle behöva gå hem idag. Plötsligt var det mycket el som inte funkade då jag trampade upp en ny väg över en myr. Mycket pudersnö och svårt före. Fastnade och märkte att ramstyrningen inte fungerade och såg då att drivningen inte heller funkade på knappen. Den gick att tvångsstyra på spaken. Ramstyrningen var nästan på fullt utslag så jag blev fast. Började felsöka och tänkte att det borde vara en säkring. Hade aldrig sett en säkring på Grizzlyn. Handboken gav en ledtråd. Fick riva bort mycket plast kåpor för att hitta säkringsboxen och fler kåpor för att kunna öppna boxen. Hittade en trasig 10A säkring. Fanns som tur en reserv med. Allt funkade igen. Fattar inte hur Yamaha kan gömma säkringsboxen så otroligt väl.

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

JensSkoog  
#380532
svampbob skrev:Fattar inte hur Yamaha kan gömma säkringsboxen så otroligt väl.


Dom har kursats av dom som gör Suzuki Grand Vitara och Suzuki Ignis - säkringsboxar ska bar nås av folk på 1,2 meter, magra och mjuka och med fyra fyrledade armar :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

skogsbonne  
#380533 Är det inte bara att ta bort lilla huvplasten så sitter boxen under den?

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

svampbob  
#380534 För att jag skulle ha någon chans så åkte även kåpan på sidan. Känner att fingrarna är rätt skinnflådda trots det. Säkringarna var ju också i pytte format.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Mathieu67  
#380538 Hello everyone,
2 small pictures of the work in French forest for firewood
Cleaning the Birch plot with kymco atv mxu 500 4x4 and trailer from 1.5 m3: no problem with ATV
Good weekend to you

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Torbjörn Johnsen  
#380548 Great with pictures from France. Seems to be a little bit more spring than here in Sweden. Nice work!

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#380549 Nice work!

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Mathieu67  
#380586 True,
Spring arrives we have a few frosty mornings but in recent days before had up to 12 degrees and the sun !!

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Robbanhög  
#380631 Nice!

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Robbanhög  
#380634 Näe ingen hög stubbe......klantade mig när jag vinschade! Gäller att hålla koll på rätt saker,typ vagnen! Allt helt och nya tag imorgon! [emoji4]
Kanske skall leta reda på vart säkringarna sitter innan det händer nåt,säkert lika trassligt på Suzukin [emoji31]

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Qvenne  
#382827 Sök efter gruppen Avestavagnen så hittar ni några áv oss på Facebook
Ms48 + polaris 850 inkl 28x ledlampor

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).