Bilar

Hilux ångest

58 inlägg 31012 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

land cruiser  
#377216 Hämtade min i november förra året bästa bilen jag haft . Ångesten kom efter 15 minuter när jag stanna vid ett rödljus och kollar i backspegeln ser en yngling i en postbil som kollar i sin telefon och kör rätt in i röven på min bil [emoji16] blev att lämna in den och kolla så den inte fått några skador samt byta den kromade kofångaren som blev en buckla på . Dom tur va så va den ok men inte post bilen ha ha

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

sundelius  
#377225
Peteflamingstar skrev:Har slutat att låta underredsbehandla bilar, spolar hellre rent under med högtryck en-två gånger i månaden. Spruta in hålrumsvätska i balkar osv kan nog vara bra men den där underredsmassan bara bildar en kaka som fukten kan komma in och trivas under.


Han jag lämnar in bilen till kör med rå linolja, besiktningsmän och verkstadskillar säger att de inte sett många King Cabs som varit så befriade från rost
Rekommenderas :!:

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

svenssons  
#377231 Köpte min begagnad 06, den är från 04. Då 13000 mil på mätaren, nu strax 30... Har bytt ett bromsok, handbromswire, en drivknut. Å jag har INTE varit rädd om den. Den är till för att användas! Helt klart den bästa bilen jag någonsin har haft! Så grattis!!! Men underredsbehandling rekommenderas omedelbart!

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377296
svampbob skrev:
stihl91 skrev:Vad in hos toyotahandlaren i torsdags och skrev på en ny hilux 2,5a.

Får den om ett par veckor, det är första gången jag köper en ny bil, är det normalt att ha lite ångest då? Släpper det när man hämtat bilen?


Om du hette Slurfi så hade nog ångesten varit svår och långvarig :lol:

Exactamundo, det är för att mildra ångesten jag gillar fullsize jänkepickisar.
Men jag kan föreställa mig den eufori, oro, ångest och glädje-mix som kommer när man har köpt ny japsare.
Bara det att den är splitt ny ger ju en särskild feeling, nån sorts självbekräftelse på nåt vis.
Grattis till nyförvärvet.

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#377298 Tackar, den har inte kommit än men hoppas jag får hämta den nu till veckan.

Drömmen är ju fortfarande en silverado 1500 men får slita ut den här först så får vi se sen :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377377 Man ska alltid ha en dröm.

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#380229
1457694230_20160311_110217.jpg

Nu har jag äntligen fått hämta den. Har aldrig kört så långsamt på grusvägen som nu men det går nog över snart.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380233
stihl91 skrev:
1457694230_20160311_110217.jpg

Nu har jag äntligen fått hämta den. Har aldrig kört så långsamt på grusvägen som nu men det går nog över snart.


Gratulerar till nyförvärvet. :-BD

Nu kommer ångesten över att tvätta och hålla bilen ren. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

Hema  
#380234 Gött att den kom med flakgrind, tycker många moderna pickis saknar sådan. Själv tycker jag det är kanon.

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

machonisti  
#380318
Peteflamingstar skrev:Har slutat att låta underredsbehandla bilar, spolar hellre rent under med högtryck en-två gånger i månaden. Spruta in hålrumsvätska i balkar osv kan nog vara bra men den där underredsmassan bara bildar en kaka som fukten kan komma in och trivas under.

Brukade när jag var yngre och mer entusiastisk koka ihop olja och stearin samt lite byggbeck som jag sprutade varm under bileländet.

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

sundelius  
#380320 Mycket snygg @stihl91 :-BD

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#380324 Tackar tackar nu körde vi på en vanlig underredsbehandling men det var ett bra tipps med olja stearin och byggbeck. Funkade det bra?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

rikard_e  
#380328 Är ni nöjda med era hilux-bilar?
Kvaddade min personbil i söndags och börjat leta pickis nu istället.

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#380340 Jag valde hilux på att det verkar va den pickisen som är mest pålitlig, verkar vara otroligt driftsäkra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

machonisti  
#380344
stihl91 skrev:Tackar tackar nu körde vi på en vanlig underredsbehandling men det var ett bra tipps med olja stearin och byggbeck. Funkade det bra?

Det stelnar till å blir svart å fint av becket. Blir heller inte stenhårt som tectyl.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).