Traktorer och processorer

Nya tider.........!

23 inlägg 11541 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nya tider.........!

Jotto  
#380023 :surp: Da ser det ut som at jeg kan få en konkurrent til min MF 148 1975a på gården......
EN -90 Valmet 405-4 selges ikke langt herfra, med laster, snø/grusskuffe, hengerbrems, 3.funksjon på laster, hydr toppstag, hmv ramme bak og ca 6000 timer-ja, nye dekk og grove kjettinger er og med.

Tenker det kan bli som en annen verdensdel når man skal i skogen vinterstid og det er mye snø...... :grin:



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Fredrik Reuter  
#380081 Hej,
Ja, det kan nog bli lite skillnad på komfort och framkomlighet!
Har du slagit till på den?

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

halvproffs  
#380096 Köp!!

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#380150 :P Nei, har ikke kjøpt den enda. Selger er ikke klar enda, for salg. Om prisen blir riktig, så blir det nok kjøp.

Forskjellen vil jeg tro blir påtagelig, både i komfort og fremkommelighet! Og laster, kjære noen.... :P

Dette er nok en traktormodell mange av dere kjenner til.......?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Göt  
#380151 blev lite nyfiken på vad en MF 148 är hur stor är en sån

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#380187 En Massey Ferguson 148, er en liten traktor på ca 2 tonn. Like under 50hk, oftest levert med servostyring, hydraulikkpumpe MKIII leverer ca 19l /min. 3-sylindret Perkins dieselmotor. De fleste bakhjulsdrevet, noen levert med 4WD.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Aqualize  
#380354 snø/grusskuffe, flera skopor? för snö och grus brukar ju inte vara i samma (eller kallas universal)

hengerbrems, hydraulisk släpvagnsbroms? Google gav lite bilder för påskjutsbromsar för bilsläp.

Stegmaster, hjälp oss ;-)

Avatar Fallback

Re: Nya tider.........!

Sti L  
#380381 Hengerbrems:Enkeltvirkende hydraulisk uttak bak som er i forbindelse med bremsepedaltrykket.Egen kopling som ikke kan feilkoples av vanlig hydr.uttak men brukes på tilhengere med brems.Svært vanlig på større og nyere traktorer i Norge.Nordmenn trenger sånt..

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#380509 :lol: ikke alltid like enkelt. Bromsen har du jo fått svar på. Jo, grusskopa og snøskopa følger med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya tider.........!

rikard_e  
#380518
Göt skrev:blev lite nyfiken på vad en MF 148 är hur stor är en sån

I stort sett samma traktor som 135:an, lite mer hk/nm och annan växellåda.

Rätt ovanliga dock.

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Aqualize  
#380627 Längre hjulbas med, sitter en distans på växellådan.

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#389977 Gode råd behøves NU!!
Traktoren orkar inte i motbakker-den er lat, med kun seg selv å flytte på. Filter er skiftet, luftet og det kommer diesel til dysene. Kom med alle lure tips! :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Vardon  
#389980 Turboras på gång? (405?)

Håll på kylvattennivån om det är 405 du pratar om. De har en tendens att vilja lägga mot fodren har jag för mig.

Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#389981 Turbon forsøkt bytt med ny, inga bedre......

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya tider.........!

Jotto  
#390053 Noen ganger er det enkelt! :grin: Var i dag sjøl og hadde meg noen timer forskning på traktoren. Det viste seg å være en svært enkel løsning- gubben hadde justert stoppwiren på dieselpumpen! Slapp løs stopparmen på pumpen-vips så var det full sprut igjen! :-BD

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).