Gallring

Kranman P25 bärare med Stegmatare

89 inlägg 44388 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kranman bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#374591 Hej,
Nu är de två trådarna som handlade om samma maskin sammanslagna.
Hoppas det blir bra så!

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Kranman bärare med Stegmatare

herjman  
#374612 Vinchar man helstam måste man flytta och krångla ganska ofta så fjärrstyrning är kanon!

Går inte kranen att använda när den sitter monterad på bison? Betydligt smidigare än vinchen.

Håller med om att det är imponerande med ett säljpris på 200´:- på bäraren, önskade bara lite "mer"

Användarvisningsbild

Re: Kranman bärare med Stegmatare

svampbob  
#374614 Ser man tillvalslistorna på övriga av Kranmans produkter så tror jag att den färdiga maskinen kostar 230 000kr

Avatar Fallback

Öppet hus hos Kranman 12/3

Tunnebon  
#379048
ImageUploadedByskogsforum forum1457268026.923736.jpg


Ifall någon missat detta, ska dit med familjen och se på stegmataren som Atl gjorde reportage om i mitten av februari.

Tanken är att se huruvida Alstorn kan bära denna stegmatare och olika alternativ.

Mvh
Tunnebon

Avatar Fallback

Re: Kranman bärare med Stegmatare

henrikett  
Avatar Fallback

Re: Kranman bärare med Stegmatare

mrvimek  
#379767 Alstor har gjort en bärare me hypro och den kosta 300 om ja inte mins fel

Användarvisningsbild

Re: Kranman bärare med Stegmatare

stegmaster  
#379800
mrvimek skrev:Alstor har gjort en bärare me hypro och den kosta 300 om ja inte mins fel

300tkr er vel i så fall för endast hypro processoren, sen får man vel hålla en Alstor själv och even hydraulikaggregatet, så gissar att et komplett alstor/hypro ekvipage kostar närmare 1 mille.
Eller er det nåt annat du tänker på ???? :???:

Den här er jag menar:


Avatar Fallback

Re: Kranman bärare med Stegmatare

Tunnebon  
#379837 Nej jag har för mig att den kostar runt 305tkr +moms och det är för både processor, samt motor till hydrauliken sittandes på en ram som passar redet bak på Alstorn.

Mvh
Tunnebon

Avatar Fallback

Re: Kranman bärare med Stegmatare

550  
#379838 Var nog ca 300 tusen för hypron, men det är med en 50 hk motor och är rullmatare. Alstor är en rätt dyr maskin att köpa till att börja med.

Kranmans bärare har bara 23 hk Hondamotor eller Kubotadiesel som alternativ. Finns det så mycket fördelar med dieseln så det är värt 47 tusen kr extra? Tog print screen på annonsen, för framtiden.

1457530695_kranman_baerare_blocket8mars2016.png

Användarvisningsbild

Sv: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#380111 Hej,
Hur många hade tänkt sig till Bullaren på lördag?

P25 tycker jag ser spännande ut och jag planerar att åka ner till Kranman innan visningen och förhoppningsvis få lite bra bilder och video. Tänkte sedan komplettera med den infon här sedan, för de som inte kan åka på lördag.

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

550  
#380129 Ska inte dit, men ser fram emot bilder och video :grin:

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

henrikett  
#380130 Mycket bilder å videosar tack [emoji39]

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Tunnebon  
#380131 Vi blir fyra som samåker upp till Bullaren.

Mvh
Tunnebon

Användarvisningsbild

Re: Sv: Kranman P25 bärare med Stegmatare

sundelius  
#380162
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Hur många hade tänkt sig till Bullaren på lördag?

P25 tycker jag ser spännande ut och jag planerar att åka ner till Kranman innan visningen och förhoppningsvis få lite bra bilder och video. Tänkte sedan komplettera med den infon här sedan, för de som inte kan åka på lördag.

Tunnebon skrev:Vi blir fyra som samåker upp till Bullaren.

Mvh
Tunnebon


Vad bra :-BD
Jag planerade ju att åka dit men tror nu att jag får lägga ner det, har fullt upp att lära mig köra nya maskinen. Till råga på allt kom det mycket snö och två sjuka ungar så jag tror jag får skota till lördag.

Ser fram emot er rapport, speciellt ert intryck av stegmataren :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#380291 Hej,
Nyss hemkommen efter en intressant stund i skogarna runt Bullaren.

Vi får se om jag hinner få upp något i videoväg under kvällen, vad tror ni om det?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).