Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221408 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Blivande snickare  
#373587 Soldat i 306 dygn till :P

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373594
Blivande snickare skrev:Soldat i 306 dygn till :P


Nära! ;-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

t4bb3  
#379705 Blivande polis. På sidan av heltidsjobb så sysslar jag med eget företag och sambons mormors skog. Förhoppningsvis blir det egen skog så småningom jag är klar med skolan!

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

Blivande snickare  
#379866
Niking skrev:
Blivande snickare skrev:Soldat i 306 dygn till :P


Nära! ;-)
/Niklas

Javisst! Nu är det bara 281 kvar! :grin:
Känns bra nu när man sluppit in i bilskolan å ska bli chaufför! :grin: :grin:
Gäller bara att uppföra sig nu så man får CE åxå!

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

dannej83  
#379876 Är grävmaskinist sedan några år tillbaka, före det var jag "grovis" några år och gjorde mest plattläggningar både åt privatpersoner och kommunen. Hade gärna fortsatt med det men tyvärr är det så säsongsbetonat här uppe så man får ofta gå arbetslös på vintern. Därför började jag köra maskin. Har gått utbildning på gymnasiet till byggnadsmålare och även jobbat med det något år men det var inget för mig!

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379908
Blivande snickare skrev:
Niking skrev:
Blivande snickare skrev:Soldat i 306 dygn till :P


Nära! ;-)
/Niklas

Javisst! Nu är det bara 281 kvar! :grin:
Känns bra nu när man sluppit in i bilskolan å ska bli chaufför! :grin: :grin:
Gäller bara att uppföra sig nu så man får CE åxå!


Jo, det får ju inte se ludermässigt ut. ;-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

hfab  
#379910 Skulle kunna tro att @Niking gjort lumpen på i20 under sent nittiotal!

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379912
hfab skrev:Skulle kunna tro att Niking gjort lumpen på i20 under sent nittiotal!


Nope, F6 under tidigt nittiotal.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

valtra121A  
#379919 Egen företagare sen -97. Lantbruk från början, sen har det blivit enbart entreprenad av olika slag.... Bor mer eller mindre i traktorn hela året, klipper energived, kör ris i skog o på väg, Plogar snö, sköter grusvägar, avancerade trädfällningar, kör diverse andra maskiner mellan varven, bla sopmaskin o grävare mm.... Trivs som fisken i vattnet:-D

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

rikard_e  
#380405 Låter som du hittat ett riktigt bra jobb! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Robbanhög  
#380422 Egenföretagare med grävmaskiner men längtar efter en fin skogsgård att pyssla om [emoji4]

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

husqvarna_med_sthil  
#380458 Passar på att uppdatera lite för här blev man inte kvar i yrket. Sagt upp mig och jobbat sista dagen. Har varit på intervju för nytt jobb men inget svar ännu från dem. Har även möjlighet att komma in som traktorförare eventuellt men jag vet inte så mycket om det ännu när det inte är officiellt på ett tag än.

Blir det som jag vill tänker jag jobba på fram till de 60 sedan bara ägna mig åt självverksamhet men blir det inte som jag planerat så blir det kanske till att ta självverksamheten i kragen direkt... *djupt andetag* .. sedan på't !

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#380562 Jag är hos samma arbetsgivare sedan 38 år. Jobbar sedan åtta som " svarvoperatör". Svarvar grantimmer som blir till spärrskikt i parkettgolv. Trots att jag här på forumet blivit jämställd med både trygghetsnarkomaner och kollektivanställda latryggar så trivs jag och arbetsgivaren är nöjd.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mikael eriksson  
#380607 Gammel svarvning va bättre

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mikael eriksson  
#380610 Gammel svarven va bättre

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).