Skördare

John Deere G-series (1470G)

79 inlägg 49993 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

Smålandshuggarn  
#350393 E int världens bästa fotograf men fick ihop nåra bilder iaf. Ser ju i stort sett likadan ut som IT4:an. Men e ju innanför skalet som förändringen e. Svårt att ta bra bilder på 1910:n då den stod inomhus o folk överallt. Info om dom nya modellerna finns på JD:s hemsida.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#350394 Fick forestry tidningen eller reklambladet kanske man ska säga ,vi måste ha jävligt dåliga instruktörer o tekniker i sverige efter som it4 går så billigt i finland å dom flästa ja undan tag finns här drar så mycket, men allt i tidningen var från finland så det verkar som det vart svårt att hitta nån på under halv litern kubiken här :-BD

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#357227 Det ser ut som om inga på forumet prövat den nya G serien o kan bekräfta att dom går billigast av jds alla modeller .Synd då det ser ut som om dom går på luft o producerar så Johan Nordh får skämmas =))

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

Fredrik Reuter  
#357251 Hej,
Jag skulle varit iväg i torsdags till visningen JD hade i Gräsmark förra veckan. Tyvärr kunde jag inte åka. Ingen här som var på visningen?

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#359397 Detvar någon som var å pröva G 1470 förra v i södra hälsingland ,högljudare fläkt? går de? samma låga bränsle förbrukning it4 å så lite Ad blue det var samman fattningen .Han är dess utom grön o väldigt van förare med 20 års vana,själv lär ja aldrig mera sitta i en men kul att höra att ja hade rätt.Det här blir en fin julklapp åt dom som nu funderat på varför det skrivs så lite både här o fejsboka .God jul skogsmullar

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#363287 är det det ingen som varit o provat o sett att den går på 021 per kubik o årsproduktion på 3/4 hundra tusen ? :wink:

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#379353 Ja ha dax o lyfta tråden bränsle åtgången på G verkar vara en väl hållen :-BD \M/ hemlighet

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

skogsjan695xl  
#379367 Enda jag hört är att adblå tanken räcker 4 skift. Vet inte hur stor den är heller för den delen.
Går en 1910G inte så långt härifrån.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379417 1270g verkade ju vilja ha runt 18 iaf

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#379476 ja 18 l de var inte farligt inte i rejäl sluthugg 40/50 kubik timme 0.30 medelstam då går de bra men demo 20 kubik 0,45 då är de skit

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379478 Är lite konstigt att ingen från svenska JD redovisar siffror,men kanske dom är på it4-kurs hela högen? :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379484
novis?? skrev:ja 18 l de var inte farligt inte i rejäl sluthugg 40/50 kubik timme 0.30 medelstam då går de bra men demo 20 kubik 0,45 då är de skit


Såna skogar finns knappt här uppe så, låg kring 0.20 dom skift jag körde den, dryga 0,6 per kubik ungefär.
Och visst jag är inget proffs på köra grönt så ta mina siffror med en nypa salt, men anser mig ändå kunna köra dom hyffsat.
Nog tar den säkert lite mer för en vass förare....
Men men även 951an vi provkörde låg ju kring 18lit då i 0,15 medelstam så inte tror jag skillnaden är så mycket att tala om

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

Sikka 1270d  
#379548
novis?? skrev:Ja ha dax o lyfta tråden bränsle åtgången på G verkar vara en väl hållen :-BD \M/ hemlighet

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#387384 upp med den nu.här har en entrepenör fått prova 1270G i 1v men då dom ej törs redovisa siffror för att jd satt munkavle på dom så förstår man att både entrepenör å jd ser att det inte är 021 som gäller =)) =)) =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387390 Den ligger nog ganska lika som din 51a skulle jag tro :-P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).