Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 460540 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Karlsson_98  
#379406
johan83 skrev:



Nu mina damer och herrar blir det film och utskjutsgnissel :grin:

Trevlig film och bra krankörning! :smile:

Jäkligt fin skog du har att köra i också!

FTG
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

johan83  
#379409

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Simon.M  
#379430
Robertberg skrev:Testa att trycka på filmklippets namn på klipp som är inbäddade, då kommer iallafall jag till klippet på Youtube :)
er
ImageUploadedByskogsforum forum1457383374.459390.jpg
ser bara ut så här i ipaden ingen länk men det kanske kommer funka framöver får vi hoppas får leva utan filmer så länge [emoji6][emoji6][emoji6]

Avatar Fallback

Re: Sv: FILMER - Skogsvagnar

Fredrik  
#379432 Hej, det var skumt. Jag får det att funka i både webb och app. kan vara nåt med din videospelare i ipaden. Kan du testa i webbvy genom att klicka på menyn i bilden nedan och testa?

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Simon.M  
#379441 Ja se där ka nu kan jag se filmer om jag går in o väljer webbvy som du skrev vet inte va det var för vy inställd i surfplattan :shock:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#380265 Om ni har 20min över så kan ni ju kolla på när jag lastar ett lass med timmer. Har inte så bra flöde i traktorn (40l/min vid maxvarv) så det är svårt att få fart på kranen utan utan att köra på väldigt höga varv, kör på ca 1400rpm i videon.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Mannfolk  
#380913




Här kommer ett klipp från dagens första gallringskörning

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#380925
JohannesG skrev:Om ni har 20min över så kan ni ju kolla på när jag lastar ett lass med timmer. Har inte så bra flöde i traktorn (40l/min vid maxvarv) så det är svårt att få fart på kranen utan utan att köra på väldigt höga varv, kör på ca 1400rpm i videon.

Tycker det var snyggt kört med vagnen i skogen (stundtals rätt trångt). Angående hydraulflödet, så går det väl att byta pump?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#380934
Hema skrev:Tycker det var snyggt kört med vagnen i skogen (stundtals rätt trångt). Angående hydraulflödet, så går det väl att byta pump?

Tack för det. Tror inte det är en god idé att byta pump på traktorn, men en pump driven av kraftuttaget vore inte så dumt.

MVH: Johannes G

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383196 Vagnen breddas under färd http://atlplay.nu/video/vagnen-breddas-under-fard/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#383202 Lite svårt att se möjligheterna med att bredda under färd i rådande skog, men gärna olika bredd beroende på om man kör gallring eller avverkning.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

macke  
#383213 Det måste ju vara kanon att köra ris med

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

magnusbygg  
#383224 Jäkligt smart, såg den på elmia. Skulle varit drift på den med.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Skogsavverkaren  
#385079 Vilket fint åk! Hur stor pump har du? Är väl el LS kan jag tro!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

stektlök  
#385084 Vad ökar lastarean med vid full bredd?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).