Skördare

problem med keto 51

39 inlägg 16592 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem med keto 51

sputtnick85  
#377215 Var och titta på en ford versatile med keto 51 på idag.allt verkar bra på maskin.men ägarn säger att matningen i aggregatet går saktare nu än va det har gjort.och svärd matningen utåt gick sakta tyckte jag men in gick svärdet snabbt.någon som har nån aning om vad det kan va.



   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379123 Hej igen. Svärfar köpte Forden. Har grejat lite med aggregatet å fått fart på svärd matningen. Men aggregatet matar fortfarande väldigt sakta.finns det ingen här som har nått tipps eller vet vart jag kan få tag på en instruktionsbok till ett keto 51

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379160 Vad sitter det för dator i maskinen? Ålder på aggregatet? Jag har bok till 51 Victor 2008, vet ej om det är samma.

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379167 Det sitter en epec harvemeter 5000 i den.aggregatet är av årsmodell 96 tror jag står keto 51 2000 serie i reservdelskatalogen

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379171 Micke Bohm på Sampo har nog rätt bra koll på ditt aggregat så mitt tips är att ringa honom, alternativt Heby Lantbruksservice, de säljer reservdelar till Keto och kan säkert fixa det du behöver.
Det verkar som att aggregatet bara matar på lågfart, alltså endast en ventil aktiveras vid matning, och med lite tur så är det en inställningssak i datorn annars blir det nog felsökning på kablage eller ventiler på aggregatet.

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379172 Och förresten, Grattis till ett fränt köp, Versatile har jag sneglat på många ggr och jag gillar konceptet, kul med lite udda maskiner! :-BD

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379174 Jo d är en smidig frän sak i bra skick.har gått 7300 timmar.men nu sitter det en ny motor i den.aldrig svetsad i varken kran eller traktor eller aggregat.ska nog bli bra bara man får fart på aggregatet

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379177 Hur mycket finns det att justera i datorn, alltså möjligheter till programering av matningsfunktionen?

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379178 Det finns nån inställning för flöde till matningen går att ställa från 0-100.har provat allt därimellan.men ingen skillnad.

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379180 Finns det nåt om "bromssträcka" eller "krypstart" eller liknande? Jag har en Aptor 20 dator och det är många parametrar att mixtra med och väldigt lätt att få till nåt fel i inställningarna som tex ett "av eller på" på fel ställe och så fungerar det inte som man tänkt sig. Jag har för mig att i mina inställningar så är det 2 eller 3 ventiler som sköter matningen plus möjlighet att styra om det ska vara en eller två pumpar vid start och/eller stopp av matningen.

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379186 Det finns nån inställning om bromssträcka.samma med ventiler och pumpar 1 2 och 3 som du beskriver men jag förstår inte riktigt hur jag ska gå till väga.har ju en instruktionsbok till datorn.men får kanske testa mej fram då.ska jag prova att ringa micke bohm om han kan hjälpa mej med instruktionsbok å lite tips

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379190 Det du vill uppnå är en lagom njuk start/broms funktion och det uppnår man genom att aktivera de olika ventilerna med lite olika fördröjning, det rör sig om 30-300 millisek. kanske, det får man prova sig fram till. Det du beskriver låter som att endast den minsta/krypventilen blir aktiverad och då går det långsamt som sig bör. Micke kan garanterat hjälpa dig bättre än vad jag kan och han kan förklara bra på telefon. :-BD

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

sputtnick85  
#379195 Låter kanon :-BD tusen tack så länge.hoppas jag kan få mer hjälp om det behövs

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#379198 Skogsforum är fantastiskt på många sätt, man lär sig massor på att läsa om andras problem och lösningar och kan man hjälpa någon annan med det lilla man kan så känns det ju helt klart ändå bättre, det bygger ju trots allt på att dela med sig, och få dubbelt igen!

Avatar Fallback

Re: problem med keto 51

Blondin 750  
#380763 Jaha, det verkar som att det är full fart med skördaren eftersom att det inte skrivs nåt här, är det rätt uppfattat? Tror att det är fler än jag som är nyfikna. :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).