Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Yanmar iseki kubota osv

989 inlägg 460997 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#377954
Gaffe skrev:Fränt! Vad har du för led?


Jag har svetsat fast rörbitar 80 mm lång dia 60mm med 35 mm hål för tappen, samma dimension på fästets och bladets rörbit,
Rörbitarna sitter svetsade på var sitt 40*80*5 fyrkantsrör.
Den del som bladet inte sitter i stoppas in i 50*100*4 rör som sitter svetsade på ömse sidor av spetsplogen.

Kanske för klent, hellre att det här ger med sig än hela frontlastaren. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Gaffe  
#377970 Klokt, en sned lastare är det sista man önskar sig

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

Kim74  
#379313 Hej!

Är ny här på tråden och även ganska ny på forumet. Jag har köpt en DongFeng 224 G3 (Donken) med frontlastare och får den om en vecka. Har någon erfarenhet av dessa traktorer? Fabriken har jag förstått att ägs av Volvo och de samarbetar även med Renault.

Har även köpt en huggarvagn, Kellfri SV34 utan drivning.

Hur fungerar Yanmars fyrhjulsdrift. Har de diffspärr på framaxeln? Donken har endast diffspärr på bakaxeln. Beställde även snökedjor till alla hjul så månne det inte kommer att gå någorlunda.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

ErikC304  
#382562 Hej! Min första post på detta forum, men har varit av och till och läst här i tre år.

Jag ber att få marknadsföra mitt fritidsföretag TraktorTEMA.se som jag inriktar på redskap för småskalig verksamhet inom jord- och skogsbruk, hästverksamhet och fastighetsskötsel. Välkomna!

Min e-shop består för stunden av vagnar, men kommer utökas vartefter.

Vecka 13 kommer leverans av två minitraktorer: En Yanmar YM1401D 4WD och en Kubota B5001 4WD.
Jag jobbar mot en av europas största leverantörer i segmentet, så önskemål om andra modeller kan tillgodoses beroende på vad aktuellt lager om 200-300 traktorer innehåller. De sålde över 700 renoverade japanska risodlingstraktorer 2015, så omsättningen är mer än 50 enheter i månaden.

Jag ber att få tacka Axwell för goda råd och erfarenheter per telefon för en månad sen!

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Gaffe  
#383471 Jag har kat 1 på min 3-punktslyft, med lösa lyftarmskulor. Någon som vet om det finns att köpa kat 2 kulor som passar i skålarna för kat 1.
Har en del mindre kat 2 redskap som jag får låna av grannen, hade varit smidigt med rätt håldiameter på kulorna.
Glad Påsk!

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Hema  
#383549 Nope, men annars så borde man kunna borra upp kat1-kulor, ett alternativ skulle kunna vara att skaffa en uppsättning extra som du borrar upp.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#383585
ErikC304 skrev:Re: Yanmar iseki kubota osv
av ErikC304 » mån 21 mar 2016, 21:43
Hej! Min första post på detta forum, men har varit av och till och läst här i tre år.

Jag ber att få marknadsföra mitt fritidsföretag TraktorTEMA.se som jag inriktar på redskap för småskalig verksamhet inom jord- och skogsbruk, hästverksamhet och fastighetsskötsel. Välkomna!

Min e-shop består för stunden av vagnar, men kommer utökas vartefter.

Vecka 13 kommer leverans av två minitraktorer: En Yanmar YM1401D 4WD och en Kubota B5001 4WD.
Jag jobbar mot en av europas största leverantörer i segmentet, så önskemål om andra modeller kan tillgodoses beroende på vad aktuellt lager om 200-300 traktorer innehåller. De sålde över 700 renoverade japanska risodlingstraktorer 2015, så omsättningen är mer än 50 enheter i månaden.

Jag ber att få tacka Axwell för goda råd och erfarenheter per telefon för en månad sen!


Välkommen som skribent på forumet, det var inte för tidigt. :YMPARTY:
Nu går vecka 12 mot sitt slut, har du fått någon avisering om leverans inför vecka 13 ?
YM1401 har enl. tractordata i stort sett samma motor som min YM186, 3T72 på 879 cc med kvadratisk dia/slaglängd (72*72 mm).
Det bådar gott, alla som har följt tråden vet ju hur jag genom åren har höjt den till skyarna.

Tittade på din hemsida och mycket riktigt, där har det dykt upp en del vagnar plus lite till.

Lycka till med verksamheten @ErikC304 :!:

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

ErikC304  
#383589 Tackar! Inte meningen att överdriva reklamen, så tack för omnämnandet!

Japp, YM1401 är visst i stort samma som YM169. Jag har gett mig in i detta med liv och lust för att det är kul, så det vore klart än roligare om det rör på sig i affärerna med. :wink: Jag har bra kontakter på redskap till både större och små, så den som behöver nåt får gärna fråga på det.

Traktorerna är aviserade till torsdag eller fredag och de kommer dyka upp på foto och film snarast därefter!

Mvh Erik Törnqvist

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

totte  
#383673 Hej Erik och välkommen! Ta det försiktigt med reklamen här. Vi har egentligen ett totalt förbud mot reklam i text, men oftast är det "fulreklam" som vi reagerar på, företagsrepresentanter som utger sig för att vara jättenöjda kunder och liknande, och det kan man ju inte anklaga dig för. Generellt välkomnar vi folk från tillverkare och säljare av maskiner som kan bidra med kunskap och goda råd. Här finns flera sådana medlemmar som ofta har mycket värdefullt att komma med och då hoppas jag att du kommer att jobba i den riktningen också.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

ErikC304  
#383689 Hej! Tack totte :-)
Jag är gammal forumist själv, var med och startade Terrängbil.net (militärterrängfordon) 2006 och körde åtskilliga fulreklamare och stökpellar på dörren under min admintid där. Jag ska försöka sköta mig och hålla reklamfingrarna i styr :-) Saklig diskussion och information är huvudnumret på intresseforum, det får väl möjligen åsidosättas av humor med glimt i ögonen vid passande tillfällen... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

totte  
#383690 :-BD

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Pe_Er_79  
#385962 Fick syn på den här Belarusen nyss http://www.noli.se/maskiner/traktorer/b ... 204-1.html
En liten maskin som bör funka fint i skogen. Eller vad säger ni?

Avatar Fallback

Re: Sv: Yanmar iseki kubota osv

Pe_Er_79  
#385964
Pe_Er_79 skrev:Fick syn på den här Belarusen nyss http://www.noli.se/maskiner/traktorer/b ... 204-1.html
En liten maskin som bör funka fint i skogen. Eller vad säger ni? Den är ungefär lika bred som Kranmans 1900ex vagn.

Avatar Fallback

Re: Sv: Yanmar iseki kubota osv

Hema  
#385966
Pe_Er_79 skrev:
Pe_Er_79 skrev:Fick syn på den här Belarusen nyss http://www.noli.se/maskiner/traktorer/b ... 204-1.html
En liten maskin som bör funka fint i skogen. Eller vad säger ni? Den är ungefär lika bred som Kranmans 1900ex vagn.

Den traktorn har varit med innan, men kanske inte i denna tråd. Kommer inte ihåg ev. kommentarer.

Tips: (Om du vill ändra i ett inlägg så klicka på kugghjulet till vänster om pratbulorna Så slipper du posta om.)

Avatar Fallback

Re: Sv: Yanmar iseki kubota osv

Pe_Er_79  
#385978
Hema skrev:
Pe_Er_79 skrev:
Pe_Er_79 skrev:Fick syn på den här Belarusen nyss http://www.noli.se/maskiner/traktorer/b ... 204-1.html
En liten maskin som bör funka fint i skogen. Eller vad säger ni? Den är ungefär lika bred som Kranmans 1900ex vagn.

Den traktorn har varit med innan, men kanske inte i denna tråd. Kommer inte ihåg ev. kommentarer.

Tips: (Om du vill ändra i ett inlägg så klicka på kugghjulet till vänster om pratbulorna Så slipper du posta om.)


Sökte lite nu och fick se att det faktiskt var jag som hade flikat in Belarus i den här tråden tidigare. Kanske är dags att släcka lampan nu innan jag yrar till nåt mer.. =O

Och nåt kugghjul ser jag inte.. Kör Android appen på telefon..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).