Skördare

valmet 901

13 inlägg 7544 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 901

scott  
#377604 hej har lite krångel med min 901a .har ett sp 550 o en dasa 380b i den.på hyttväggen sitter elcentralen o där sitter
det nå motstånd eller liknande det är till grip ihop och så har dom kopplat på lågtryck (400D) o högtryck (484D) som fortsätter in i skärmen,när hög o lågtrycket slår till så blir det där motståndet så varmt att det smälter om man inte hinner plocka bort det. när jag kopplar bort hög å lågtryck så blir det inte varmt men då går inte aggregatet som det ska.Är det nån som har varit med om detta,tacksam för svar :???:



   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 901

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377615 Det låter som du har kortslutning i spolen till högtrycket.
Prova med en likadan från annan funktion.

Avatar Fallback

Re: valmet 901

scott  
#377728 var sitter den någonstans

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 901

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377731 Det beror på hur gammal maskin su har.
Har du en bok på elskema kan du kolla plasering där.

Avatar Fallback

Re: valmet 901

scott  
#377736 har en valmet 901 årsmodell 1988. Är det hög- och lågtrycksventilen du menar som sitter på motordelen? den har jag kopplat bort o det var fortfarande likadant

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 901

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377741 Vet tyvärr inte hur det ser ut på en sån.på min 95 satt dom längst ner på kranpaketet.
Du får hoppas någon annan kommer till hjälp.

Avatar Fallback

Re: valmet 901

scott  
#383094 hej nya fel.alla funktioner på kranen går sakta knappt så det rör sig.mätte trycket mellan pump o kran det var
140bar och det ska vara 190bar.då stod det i b oken att man kunde höja trycket med lågtrycksventilen men
det hände ingenting,vad kan det vara som spökar nu då :???: styrning,hyttilt o fram o back fungerar som det ska
tacksam för alla förslag

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 901

kamra  
#383113 Ta isär högtryck/lågtrycksventilen och kolla att tätningarna är hela. Det hände min gamla 901 på 90talet.

Avatar Fallback

Re: valmet 901

SkogsKuben  
#508337 Fick vi nån klarhet i denna fråga? :)
Blev bara väldigt nyfiken

Avatar Fallback

Re: valmet 901

scott  
#508367 hej tröttnade att skruva sålde maskinen som den stod :((

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 901

SkogsKuben  
#509743 De var ju synd det :(
Misstänker att problemet du hade kan bero på inställning i dasan. men de är ju kanske lite sent nu då :/

Avatar Fallback

Re: valmet 901

ubbe322  
#510395 Nu funkar den kanon.

Avatar Fallback

Re: valmet 901

SkogsKuben  
#511266 Vad var felet på den? :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).