Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Traktorprocessor

6 inlägg 4982 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktorprocessor

valtra900  
#377017 Funderar om någon på forumet har någon information eller erfarenhet om en traktorprocessor som heter tuikko p 300?Jag själv har inte hört talas om någon processor med det namnet.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorprocessor

stegmaster  
#377042 Har ingen erfarhet, men har laddadet upp en forsäljningbrohyre tidligare på denna processor.(På Norsk).
Den heter tuiko och inte tuikko, så gör et googlesök på tuiko p300 så finns det lite fler bilder.
Tuiko p300 traktorprocessor

Användarvisningsbild

Re: Traktorprocessor

bodaedet  
#377188 Har haft en sådan, tung som f-n, men ett jäkla drag i den.

Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor

valtra900  
#377212 Hur tyckte du att den fungerade?Skulle du rekomendera den för första gallringar eller skulle den också gå att använda i klenare slutaverkningar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorprocessor

bodaedet  
#377243 Tror den tog max 35cm, det drog den igenom utan problem. Jag hade en Ursus 385, var tvungen att ha alla frontvikter som fanns +vätskefyllda framdäck, den är tung som stryk.
Väldigt före sin tid en styrpulpet med joysticks, längdmätning med 10 förval om jag minns rätt.

Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor

valtra900  
#377730 Fungerade den bra?Hade du några problem med den?Hade din vinsch?Funderar att skaffa en processor men vet ej vilken som skulle passa mig.Syketec kommer ut med en till nästa vinter som verkar intressant.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).