Traktorer och processorer

Köpa traktor, 130.000 max, snö och skog?

47 inlägg 24232 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37453 Verkar vara en fin traktor, viktigt att den gått på samma ställe hela tiden.
Hytten lämpar sig bättre än XL-hytten om man tänker modifiera imho.
Jag skulle åkt och provkört.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37457 Den typen hade Sekura hytten som på Marchall (fd Leyland) traktorerna gick att få runt stolen i, sen kan ju spakar och annat sätta käppar i hjulen :lol:
Men i grunden är inte hytten omöjlig.
Marchall hade bla en avsågad ratt, fattades en bit mellan kl 4 o kl 8 :roll:

Avatar Fallback
Alos  
#37484 det ska jag göra i morgon hade jag tänkt är det något speciellt som man ska titta efter några direkta svagheter ? hoppas bara att den har bättre vändradie än min kompis zetor 10045 för den är hemsk att ha i skogen med sin usla vändradie .

   TS
Avatar Fallback
Alos  
#37591 ja nu blev det ju som så att jag köpte den var väldigt fint skick utseende mässigt så jag hoppas bara att motorn är lika bra, startade lätt och blårök inget iaf .

   TS
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37593 Grattis!
Hoppas du blir nöjd med ditt köp. :)

Avatar Fallback
Alos  
#37669 ja jag tror att det kommer att bli bra . fick ge 96 för den med snö och jord skopa pallgafflar samt nya griper x kedjor .. det ända som jag måste göra är att byta packningar i dielsel pumpen då dän läcker lite vid axeln som stopp reglaget går till är det någon som vet om det är en dyr historia samt vilka packningar som man måste köpa . samt att det inte är någor snabb lås på lastaren undra om det finns att köpa lös eller om man måste bygga ett eget,sen i en framtid finns det planer på att bygga bort den stora spaken som sitter på pullpeten för lastaren och montera elektriskt. för visst måste det väl gå att köpa. är det någon som vet vart man får tag på saker till det och hur mycket det skulle komma att kosta vore jag tacksamm ..

Mvh Alex

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37688 fasen... nu kanske ja är dum i huvet... men ja hittar ju fasen inte VAD du köpt för traktor? :lol: hoppas du blir nöjd hursom helst!!!

Avatar Fallback
Alos  
#37704 hehe det blev en case 1490 -82

   TS
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37708 http://www.blocket.se/vi/18314033.htm?ca=11_s

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Likadan

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37709 åhh... tack för infon :lol: som sagt hoppas du blir nöjd, verkar ju vara ett ganska vettigt pris med tanke på skopor å kedjor... såna saker kostar dom me....

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37903 Jag vill inte skrämma dig på något sätt, ett tips är att lyfta framaxeln och kolla framhjulens vertikala lagringar. vid minsta glapp så är det tid att åtgärda ömedelbart.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37905 Jag vill inte skrämma dig på något sätt, ett tips är att lyfta framaxeln och kolla framhjulens vertikala lagringar. vid minsta glapp så är det tid att åtgärda omedelbart.

Avatar Fallback
Alos  
#37955 altså lagringen som är för framaxelns pändling?
vad går sådannt lös på och varför är det katastrof om det är lite glapp?

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37992 Vertikala är väl uppifrån och ner alltså spindellagringarna :?:
Iom att den har lastare så får alla lagringar i framaxeln mer påkänning och då är de bra att dom är i fint skick.
Annars är det lättare att byta dom innan de går ner sig så illa att hålen blir ovala.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37995 Det är väl en ZF axel på de där traktorerna som på de flesta?
Kanske nån här som kan smyga upp en sprängskiss på axeln?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).