Friluftsliv, Naturturism

Friluftspolitiken måste granskas

4 inlägg 2954 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Friluftspolitiken måste granskas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Friluftspolitiken måste granskas

isteskog  
#376032 Ett massutskick från ett särintresse, typ SNF, Skydda Skogen med flera. Alla tror de att det finns något som heter allmänhetens skog ..... :???:

Användarvisningsbild

Re: Friluftspolitiken måste granskas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376043 Jo, det är lätt att kräva ditt och datt, men betydligt svårare att betala markägaren vad det kostar att uppfylla ditt och datt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Friluftspolitiken måste granskas

uffejohan  
#376044 Jag kanske är en sur bakåtsträvande gubbe, men nu har det snart gått för långt med tokerierna. I artikeln nämns att det finns ingen statistik på barns friluftsliv. Nä, det behövs ingen....Var nånstans på vägen försvann den alldeles självklara vetskapen att alla, oavsett ålder, mår bra av att vara ute i friska luften? Är det bara Stockholms innerstad, d.v.s. innanför "tullarna" som utgör horisont för beslutsfattare? Ska samhället bekosta åtgärder för att underlätta för folk att ta sej ut i skogen, d.v.s. huvudsakligen din och min mark? Snart kanske det anläggs parkeringsplatser eller busshållplatser ute vid mina skogsvägar för att underlätta vistelse i naturen.
Var finns politiker som har sunt förnuft och som kan stoppa detta tjänstemannavälde som breder ut sej?
Jag vill inte att det ska vara som förr, men jag skulle vilja att respekt för andra och ansvar för vårt egna blir hörnstenar i samhället.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).