Ny Teknik och Elektronik

Samsung Galaxy S7 med IP68!

15 inlägg 6053 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Samsung Galaxy S7 med IP68!

Fredrik Reuter  
#375631 Sitter och kollar på livepresentationen av nya smartphonen Samsung Galxy S7 som släpps nu.

Det verkar kunna bli en smartphone för skogen!
Den är IP68 klassad med allt vad det innebär.
Också gjord med en speciell meny som kan "swipas" fram från höger på skärmen om man bara kan använda en hand. Denna meny kan man fylla med det som är viktigast och sköta med tummen.

Sen återstår att se hur skärmen klarar att skötas när den är blöt, det är väl något man får testa själv gissar jag.

Kameran verkar också lovande, de har rackarns verkat fått in ljusstyrka på f1,7. Det betyder att mörkerbilder torde bli rejält mycket bättre. Autofokus så också vara snabbare än snabbast.

Batteriet ska räcka för att titta på en hel säsong av en TV-serie. Processorn är så kraftig att de börjat bygga in aktiv kylning.

Kanske kan det bli en riktigt skogskompis!

http://www.samsung.com/se/home/



   TS
Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

skogsjan695xl  
#375635 Vill ha faktorn slog till igen.

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

ananders  
#375636
skogsjan695xl skrev:Vill ha faktorn slog till igen.


Den slog av när jag såg priset :lol: .

Användarvisningsbild

Re: Sv: Samsung Galaxy S7 med IP68!

skogsjan695xl  
#375637
ananders skrev:
skogsjan695xl skrev:Vill ha faktorn slog till igen.


Den slog av när jag såg priset :lol: .


Vågade inte titta på det.

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

T Landström  
#375638 Hur är det med tåligheten på glaset och hur stor är den? ;)

Min Z3 Compact är ju IP65/68 klassad...

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

loppan  
#375644 Jag har en Samsung Galaxy Xcover 3 som är IP 67.
Den har hängt med varje dag i skogen i vinter och även hamnat i ett dike med vatten.
Den har tappats ett antal gånget i pannrumsgolvet när man skall krångla av sig blöta huggarkläder.
Mottagningen är dock ganska dålig på den men inte sämre än de Experia telefoner jag avverkat i rask takt tidigare.

Smart telefoner är i allmänhet skit för arbetande folk men denna är helt okej faktiskt.

Misstänker att S7 hamnar i 6000 kr klassen,för dyr att förstöra i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

ananders  
#375653
loppan skrev:Jag har en Samsung Galaxy Xcover 3 som är IP 67.
Den har hängt med varje dag i skogen i vinter och även hamnat i ett dike med vatten.
Den har tappats ett antal gånget i pannrumsgolvet när man skall krångla av sig blöta huggarkläder.
Mottagningen är dock ganska dålig på den men inte sämre än de Experia telefoner jag avverkat i rask takt tidigare.

Smart telefoner är i allmänhet skit för arbetande folk men denna är helt okej faktiskt.

Misstänker att S7 hamnar i 6000 kr klassen,för dyr att förstöra i skogen.


7300kr för S7 och 8300kr för S7 edge

Avatar Fallback

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375656 Rekommenderar annars skalet Otterbox Defender, det har räddat min S5:a flertalet gånger. Fult som stryk och klumpigt, men skyddar bra!

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

Tjita1  
#375659 Har ett skal från LifeProof på min iPhone 6 och iPad Air. Tycker dom funkar mycket bra, och jag skulle inte tveka att ta med telefonen ut i skogen med det på. iPaden också kanske, om man vill sitta på en stubbe och kolla på film när man har rast.. ;)

Sen ska det bli intressant att se vad Apple presenterar i höst. Det kommer rykten om vattenskydd därifrån också. Dessutom ryktas det att hörlursuttaget försvinner, ot men lite hm.. Annorlunda.. ;)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Samsung Galaxy S7 med IP68!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375663 Hörlursuttaget skulle väl integreras i ladduttaget läste jag nånstans. Dom måste ju tjäna mer pengar på att sälja mer hörlurar!

Står i begrepp att köpa ny lur. Lutar åt en Z5 compact. Lagom stor o skydd mot väta. Stöttåligheten får man väl fixa med nåt gummiskal.

Med det priset på nya s7 så blev ju valet enklare.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375669 En ljusstyrka på f1.7 tar jag med en STOR nypa salt med en så liten sensor som det med största sannolikhet är på den telefonen! Jag kan ju ha fel....dom kanske kan trolla? :roll: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

Tjita1  
#375686 En bländare på 1,7 hjälper föga om man inte kommer upp i ljuskänslighet på sensorn utan en massa brus. Klart att det är bra att det går på rätt håll, men det kommer alltid finnas begränsningar på en sån liten sensor, ett sånt kort objektiv och ett så simpelt interface.

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

halvproffs  
#375758
loppan skrev:Jag har en Samsung Galaxy Xcover 3 som är IP 67.
Den har hängt med varje dag i skogen i vinter och även hamnat i ett dike med vatten.
Den har tappats ett antal gånget i pannrumsgolvet när man skall krångla av sig blöta huggarkläder.
Mottagningen är dock ganska dålig på den men inte sämre än de Experia telefoner jag avverkat i rask takt tidigare.
Smart telefoner är i allmänhet skit för arbetande folk men denna är helt okej faktiskt.


Jag använder en sån när jag arbetar i skogen men jag tycker att mottagningen är bra. Har en S5 annars och xcovern är jämlik i mottagning tycker jag. Frugan har en Sony Experia och den är helt överlägsen i sändning/mottagning.

Användarvisningsbild

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

ananders  
#375894
loppan skrev:Jag har en Samsung Galaxy Xcover 3 som är IP 67.
Den har hängt med varje dag i skogen i vinter och även hamnat i ett dike med vatten.
Den har tappats ett antal gånget i pannrumsgolvet när man skall krångla av sig blöta huggarkläder.
Mottagningen är dock ganska dålig på den men inte sämre än de Experia telefoner jag avverkat i rask takt tidigare.

Smart telefoner är i allmänhet skit för arbetande folk men denna är helt okej faktiskt.

Misstänker att S7 hamnar i 6000 kr klassen,för dyr att förstöra i skogen.


Vi har just fått en Xcover 3 på jobbet och det skiljer en del i mottagningen mellan telefonerna om vi står bredvid varandra. Någon kan ha bra medan någon annan knappt kan ringa.

Avatar Fallback

Re: Samsung Galaxy S7 med IP68!

bema  
#375904 Så typiskt...... Köpte en ny Samsung S5 Neo häromdagen. XCover 2 Har gett upp. Är ändå inget för min plånbok. :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).