Traktorer och processorer

Köpa traktor, 130.000 max, snö och skog?

47 inlägg 24226 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36693 Case är ju ett respektabelt märke, provkör.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36737 Lite info i denna tråd.

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=1794

Avatar Fallback
Alos  
#37309 tackar har verkar ju vara ett bra alternativ.
har hittat en mf 675 samt en mf 575 nu som jag ska kika på 675:an ska finnas på boströms i umeå kanske någon som vare där och sett den ? .
har hört att 575:an ska ha dålig svängradie något stämmer?? .

   TS
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37348 33,5 ft turn circle enligt denna sida: http://www.tractordata.com/td/004/td4714.html

26,9 ft turn circle för Ford 5110

Avatar Fallback
Alos  
#37365 hmm det säger inte mig så mycket .. är det bra eller dåligt.. har även hört att dom inte går mer är 20 -25km/h vilket kanske inte är så lyckat när man har nästan en kil till skiftet . :)

   TS
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37372 Nå inte är det så farligt, den kan ju svänga.
Men sämre än motsvarande Ford.
Är det två dörrar på den du ska kolla på? Viktigt.

Avatar Fallback
Alos  
#37388 på vilken av modellerna . 575an har ju jättestor dörr på ena sidan iaf. 675 har mindre dörrar.

   TS
Avatar Fallback
PelleT  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37395 Både 575an & 590 är lite klumpiga just så, men jag gillar dem ändå... Kan inte riktigt sätta fingret på varför bara,

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37416 Något som talar emot MF 500 serien är att dom går så långsamt med 4wd trots att MP är standard.

En 575 går tex bara i 22km/h mot över 30 för den 2wd varianten.

600-serien är egentligen bättre i alla avseenden så skiljer det inte allt för mycket skulle jag satsa på en 675 eller 690.

300-serien är också mycket fina traktorer.

Avatar Fallback
Alos  
#37417 nu har vinden vänt efter som 675 på bodströms var bara skit med trasig lastare, defekt 4wd. mm
så var jag till Ana traktorcenter i husum och han hade en belarus 565 tror jag att den hette års modell 94 och den begärde han 120 +moms för med skopa pallgafflar och kedjor samt skogshytt med vändbar stol . skopa och gafflar var nya ålö kedjorna var kanske 5mm kvar på .2st tidigare ägare och 1600 timmar på mätaren . är det dyrt eller ett normalt pris? det som jag tyckte känndes lite knepigt,var det att växellägena var allt annat än fasta, långa slag med spaken och besvärligt att hitta rätt läge. men säljaren säger att dom är lite så från fabrik ? är det någon som har lite erfarenhet av dessa ? driftsäkerhet reservdelspriser?

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37418 Hej du,jag har en IH(Case) 745 nånting -85 el 86 och är nöjd med den,anv mest till höskörd och snöskottning.
Det verkar ju vara nåt samarbete mellan tyskland och england,min har tysk framaxel(ZF) så han svänger bra (4WD) och växlarna på höger sida,dom som har växelspaken på vänster sida lär vara gjorda i england.
Enda jag kan klaga på är onödigt låg hydraulkapacitet när man kör lastaren men det lär ska gå att pula dit en större pump :D och sen är han väl inte den snabbaste i byn på väg

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37425
Alos skrev:nu har vinden vänt efter som 675 på bodströms var bara skit med trasig lastare, defekt 4wd. mm
så var jag till Ana traktorcenter i husum och han hade en belarus 565 tror jag att den hette års modell 94 och den begärde han 120 +moms för med skopa pallgafflar och kedjor samt skogshytt med vändbar stol . skopa och gafflar var nya ålö kedjorna var kanske 5mm kvar på .2st tidigare ägare och 1600 timmar på mätaren . är det dyrt eller ett normalt pris? det som jag tyckte känndes lite knepigt,var det att växellägena var allt annat än fasta, långa slag med spaken och besvärligt att hitta rätt läge. men säljaren säger att dom är lite så från fabrik ? är det någon som har lite erfarenhet av dessa ? driftsäkerhet reservdelspriser?


jag har ju som ja skrivit tidigare en belarus 820 -89 funkar kanon å visst är det långa slag på växelspken men det är en vanesak, ja tycker blarusen är betydligt bättre än den volvo 700t vi hade innan när det gäller skogsåka å så, dock så va volvon bättre efterväg då den hade starkare motor.... å jag har bara bytt startmotor på den åå den kosta 2500- harr ja för mej... i övrigt så startar å går dom kanon, det negativa är komfort å bromsarna måste vara bra inställda för att inte dra snett...

Avatar Fallback
Alos  
#37435 vad tror ni om priset då - ? ser att det nu har kommit ut en chase på blocket http://www.blocket.se/vi/18599965.htm?ca=4_s vad tror ni om den då ?
fan måste komma till ett avslut och köpa något nu . =)

   TS
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37437 Tror det där är en ganska prisvärd traktor, men den är inte att jämföra med XL-modellerna.
- Mindre hytt.
- Mekanisk i/urkoppling av 4WD, sitter till vänster om stolen. Lite opraktiskt om man vill snurra stolen. Är iofs osäker på om det går över huvud taget i denna modell. Kanske nån annan kan svara på?
- Ej centrumdrivning av framaxeln, sämre svängradie.
Enklare hydraulsystem.
Beror lite på vad du ska använda traktorn till.

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37438 Denna Case är ju i grunden en David Brown.

http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).