Föryngring

planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

7 inlägg 3644 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

skogh  
#374320 Efter ha beställt plantor av södra så frågade jag om det fanns möjlighet att hyra rör av södra eller plantskolan men det blev nekande svar. Så jag undrar om någon här i Skåne, Blekinge eller södra Kronoberg kan tänkas hyra ut till mig?



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

Krokmark  
#374326 När och hur länge?

Var lite snabb, jag har bara smålandsborr.

Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

skogh  
#374394 bump

   TS
Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

alias  
#374405 Intressant att det inte går att låna av Södra längre - har för mig att det gick tidigare.

Vid närmare eftertanke var det nog 2002 som vi satte täckrotsplantor senast (det kan ju ha hänt lite på Södra sen dess :lol: ) - därefter har det endast varit P+1 och barrot.

Hade jag haft utrustning så hade du gärna fått låna om det hade passat tidsmässigt, men jag har också bara borr för barrotsplantering - och då har man ju tappat lite av fördelarna med täckrotsplanteringen om arbetet görs med fel utrustning.

Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

skogh  
#374408 Har tills på fredag på mig att hitta två rör att hyra eller låna annars blir det att beställa. Om det nu blir så att jag köper så kommer jag lägga ut annons tråd här om man vill hyra i framtiden.

   TS
Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

Volundsmed  
#374805 Jag har ett du kan få hyra. Finns 2,5 mil norr om Växjö, om det är intressant.

Avatar Fallback

Re: planteringsrör Skåne, Blekinge eller Kronoberg

skogh  
#375269 Tackar ödmjukast för att du erbjuder dig att hyra ut ! dock fick jag låna på närmre håll mot en slant.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).