SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

211 inlägg 108349 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372916 nåken som veit kva prisen ligge på i Sverige for basismodellen , her i norge skulle den ligga på 7990 som villedande pris iverfall.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Fredrik Reuter  
#372917 Hej,
8.290 sek verkar i alla fall några ÅF ha lagt ut den för i Sverige.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Garrett  
#372983 6790kr inkel mva i Norge på tilbud nå.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372989 var ikkje så verst pris det, veit du prisen på nye 362 og da?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

jhildeng  
#373011 7490.- på tilbud Stihl 362-cm. Den nye i Norge.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373031 ok får sjå om eg ikkje får prøvd ei av dei før eller seinare kanskje helst 261. Lurer på om ein merkar forskjell i forhold til ei feilfri 550 xp?

Användarvisningsbild

Ointressanta utan handtagsvärme

traktorz  
#373086 Ointressanta utan handtagsvärme. Visserligen kostar de modellerna oftast minst en tusenlapp till, men vem kan vara utan värmetillskott när kvicksilvret kryper neråt 10 minus som nu. Lika nödvändigt som tumgas-/handtagsvärme på skotern och fyrhjulingen!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373117 Kan Vera greit med varme ja, men her som Eg er, er det veldig lite vinter med snø, som oftest max 4-5 dager pr år. Når det er kaldt og tørt pleier det ligge på 0 til minus 2 ca, og da går det greit med hansker. Verst er 0 til pluss 3 med regn og sludd, da saknar Eg varme i håndtakene. Pleier å varma meg forsiktig på eksospota. Får lera meg å strikka så Eg kan få tak i ullvotta, er nå ein hobby for Dei som spelar på det rosa laget, men bedre det enn å frysa.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Garrett  
#373261 da ble det en ny 261 face lift i dag :lol:

Användarvisningsbild

Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

traktorz  
#373423
can skrev:Kan Vera greit med varme ja, men her som Eg er, er det veldig lite vinter med snø, som oftest max 4-5 dager pr år.
...

Vid 5-10 minusgrader är snön kall och torr, så handskarna blir då inte blöta. Helst ska de vara bra vaxade.

Sämst runt nollan, då snön smälter, handskarna blir fort blöta. Med handtagsvärmen på, behöver man inte byta handskar lika ofta. Förhoppningsvis minskar även risk för kärlkramp och artros.

Saknar de klassiska motorsågshandskarna med separat tumme och pekfinger för högerhanden, men med bara tumhandske för vänsterhanden.
Senast redigerad av traktorz sön 14 feb 2016, 07:28, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373424 som sagt ullvotta er best, men er litt klumpete å jobba med

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#374041 Stod o jämförde den nyare och den äldre hos handlare igår. Kan inte säga att det var väldans stor erfarenhet jag vann på detta.
Tyckte inte jag märkte mycket skillnad mellan dem den minut jag kelade med dem.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Göt  
#374072
Mange skrev:Stod o jämförde den nyare och den äldre hos handlare igår. Kan inte säga att det var väldans stor erfarenhet jag vann på detta.
Tyckte inte jag märkte mycket skillnad mellan dem den minut jag kelade med dem.


Dom tycker om att bli kliade på magen och bakom handtagen ;)

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Fredrik Reuter  
#374378 Kolla här, en liten jämförelse!

Obs!
Detta är video uppladdad till Skogsforum så ni i appen måste surfa in för att kunna se den (välj meny och "Visa webbvy").

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Peckberg  
#374643 Enligt tabellen i början av tråden så ska den nya sågen vara lättare än den gamla. Märks detta när man håller i sågen? Det är alltid trevligt med motorsågs filmer så du kan väll gå ut i skogen och göra en när du fäller träd med den nya sågen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).